onsdag 29 juli 2009

Ja ä baja Caspe!


Dagen har gått i det lugna och barnen och jag har lekt och lekt. Byggde koja, byggde lego, lekte kurragömma, busade m.m.
Senare på eftermiddagen ringde vi mormor som kommit hem från Öland idag. Hon och Emma skulle in och handla. Jag och barnen hängde på. Vi åkte även till min farfars grav och satte blommor, då han skulle fyllt 84 år idag.
Sen åkte vi ner till stan och köpte hem lite kinamat. Så detta ska jag och Andreas sätta oss och äta alldeles strax, nu när Byggslaget börjar.

------------------------------------------------------------------------------------------------
I dag frågade jag Casper om han var min lilla prins.
- Näää, ja ä baja Caspe!
- Men inte är du väl BARA Casper. Du heter väl nått mer än Casper iallafall.
- Ja, Caspe, Ande, Noel Lönnkist heter ja, säger han lite irriterat. (Översättning: Casper, Ander, Noel Lönnqvist)

Många frågar var jag har fått namnet Ander ifrån. Och det är från min farfar som hette Kurt, Ander, Matros Holmberg. Så nu vet ni det=)

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar