lördag 12 juni 2010

Barnens tankar filmade

Igår var det sånt där tråkigt väder igen, så efter frukosten åkte jag och barnen in för att shoppa lite. Var ute efter nya sandaler till barnen och det hittade vi. Casper såg även ett par "Mcqueen foppaliknande tofflor" som han verkligen ville ha oxå, men tyvärr var det bara större storlekar. Så vi gick in på skoaffären jämte, där det oxå fanns liknande. De dög dock inte. Han tyckte inte dom liknade Mcqueen lika mycket som dom andra, vilket jag höll med om.Men jag visste att jag även sett sådana på maxi. Så när vi handlade maten inför fredagsmyset så kollade vi in dessa sandaler. Självklart så fanns det inga kvar i hans storlek. Så typiskt. Han var lite besviken, men jag lovade att hålla utkik och om jag hittade några så skulle jag köpa dom. Men han hanterade sin besvikelse bra och blev inte arg, sur eller nått utan han lyssnade och förstod.    
På eftermiddagen tog vi det lugnt och på kvällen hade vi tacosen färdig lagom till Andreas kom hem från jobbet. Det var ett tag sen vi hade det nu, så det var riktigt mumsigt.

Häromkvällen vid kvällsmaten pratade barnen om vad de skulle göra när de blir stora.
Här kommer Caspers tankar om jobb i framtiden.




Clara som ni vet är en riktig tramsmaja och skojar och hittar på en massa lustiga saker. Det ser ni i denna videon. Det bästa är vid 1:20 och framåt.




Kram Tess

2 kommentarer:

  1. Vilket härligt skratt!! Och vilken tramsmaja, tänk att det kan vara så kul med kiss och bajs =)

    SvaraRadera
  2. Vilka fina barn du har....är avundsjuk!

    SvaraRadera