tisdag 29 juni 2010

Njuter och nedräkningen

Ganska dålig uppdatering kanske, men det har absolut inte prioterats. Det som nämligen varit prio 1 är SOLEN.
Det har firats midsommar, badats i både havet och i poolen, solats, vattenkrig där t.o.m. grannarna stod och skrattade åt oss och grillat så grilloset spritt sig till hela villakvarteret. Vi har varit ute hela hela helgen och bara njutit av denna underbara sol. Kan det bli mycket bättre?

Midsommarafton firades tillsammans med Tony, Anna och Jonathan i deras husvagn i Bergkvara. Där åt vi den traditionella midsommarmaten, fikade och på kvällen så grillade vi. Barnen lekte som vanligt lika bra tillsammans och dom badade t.o.m. i havet två gånger. Det fanns en stor rutschkana som var utsatt i havet och den var ju skojig att åka ner för.
Vid 22:30-tiden åkte vi hemåt då Clara var extremt trött. Tror inte det tog en minut förrän hon somnade i bilen...hihi
Vi hade mycket trevligt så tack så mycket till Tony, Anna och Jonathan för denna dag.

I lördags tog vi det då lugnt och bara njöt av sommaren.
På söndagen gjorde vi i stort sett likadant. Förutom att vi på eftermiddagen åkte till farmor, farfar och Josefin på lite fika. Men vi njöt av solen där oxå såklart.

Idag kommer vi nog inte njuta av solen lika mycket. Casper som alltid haft känslig hud har självklart värmeutslag över HELA kroppen och han kliar och river sig. Dom vill inte lägga sig utan håller sig ihärdigt kvar. Jag köpte några salvor och Aloe Vera produkt igår som jag har smörjt in honom med, men det hjälper inte. Det är bara att vänta ut det helt enkelt. Idag ringde jag även vårdcentralen och bad dom skriva ut lite tavegyl mot klådan, vilket dom självklart gjorde, så snart ska vi hämta ut det på apoteket.
Men iallafall så får han ta det lite lugnt med solen idag och får väl gå ut senare i eftermiddag/kväll när det blir lite svalare. Men dom klagar dock inte utan leker just nu uppe i sina rum. Redan i söndags var dom trötta på solen och ville helst av allt vara inne...hihi
Till Caspers förtret så behöver han heller inte ha en massa kläder på sig så jag försöker förklara att idag ska han vara en nakenfis. Men han säger att han som vanligt fryser (trots att det är typ 23 grader inomhus) så han fick lov att ta på sig den luftigaste t-shirten jag hittade...hihi...jaja...



Lite lugn och ro när dvd:n är på och barnen har hörlurarna på sig

Koncentrerad på filmen

När filmen inte är rolig längre så läser han pappas tidning istället

Casper åker nerför rutschkanan

Casper och Clara leker och Jonathan kollar på med beundran

Tittade lite på film när kvällen kom och de började bli lite trötta

Kör lilla traktorn hos farmor och farfar

Clara plockar hellre blommor


Nu är det nedräkning på gång. Jag jobbar onsdag, torsdag, lördag, söndag, tisdag och onsdag..... (vad många dagar det blev nu när man skrev ut det...) Sen har jag semester!!! Jag är ledig i hela 8 veckor!
Jag har dock 3 veckor själv med barnen då Andreas inte börjar sin semester förrän vecka 31 och sen har han bara 3 veckor. Tråkigt, men men...
Så jag får se vad jag hittar på med barnen. Blir väl lite dagsresor till stranden, Halmstad kanske och lite besök hos familj och vänner. Kom gärna med förslag på vad vi kan tänkas göra och om någon vill hänga på.


Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar