måndag 14 juni 2010

Tröttsam helg

Precis som rubriken lyder så har det varit en tröttsam helg. Men kul och rolig oxå såklart och lite pyssel har hunnits med oxå.

I lördags var vi på kusinträff. Det var Andreas kusiner med familjer som träffades och vi höll till hemma hos Andreas syster Linda. Det var fika, lekar, grillat, sång och en massa prat. Vi var 16 vuxna och 11 barn så det var fullt upp. Barnen lekte bra, men både Casper och Clara var lite blyga i början men sen kom de igång ordentligt.
Vi åkte hem lite tidigare än de allra flesta då jag skulle jobba dagen efter. Men vi stannade iallafall till 23:15. Barnen var vakna hela tiden och somnade inte hemma förrän närmare tolv.
Så jag var lagom trött på söndagen när det var dags att stiga upp till jobbet på morgonen.
Och det är så jäkla typiskt. Andreas får alltid sån otroligt skön sovmorgon när jag är och jobbar. Han vknade vid 10:50 och barnen sov fortfarande. Då väckte han dom och dom var inte alls pigga på att gå upp ändå.
Jag kan svära på att om jag nu hade varit ledig och Andreas istället skulle jobbat så hade jag minsann inte fått en så lång sovmorgon. Det är precis som om dom alltid ska jävlas lite med mig, bara för att det är mamma liksom.
Men iallfall så gick det bra att jobba och jag jobbade ju bara till kl. 13:00. När jag kom hem lagade jag middag till dom och jag la mig på soffan och somnade gott.
På kvällen fick jag för mig att åka bort till mamma och leta upp mina gamla frimärksalbum. De flesta barn har väl gått igenom en frimärkssamlande-period och så även jag. Albumen och många fler frimärken hittades.
Jag tänkte jag skulle göra något roligare med dom än att dom bara skulle ligga i nån låda i förrådet. Så jag tänkte jag skulle göra en tavla av dom. Då jag har kommit på att jag nu ska rött och orange färgskala i allrummet däruppe och jag hade en stor röd ram så passade ju den bra. Så det började jag pyssla med igårkväll. Hann inte så långt för klockan blev mycket och jag var redo för sängen. Men den kommer att fortsättas på de närmsta dagarna när tid ges.


Jag pysslar med frimärkena


Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar