måndag 21 juni 2010

Tjejdagarna och nytt rum

Minisemestern kom jag hem från i lördags och möttes av två glada individer. Jag hade varit efterlängtad och speciellt av Clara. Inte för att jag skulle komma hem utan för att hon visste att jag hade hittat en ballarinakjol på rea i Halmstad. Så den var det första hon frågade efter, eller jag fick iallafall en stor glad kram innan...hihi
Det var en så skön avkoppling att åka iväg och bara umgås med två av mina bästa vänner.
Så på torsdagen lämnade jag barnen hos mormor vid 9-tiden och sen hämtade jag upp Martina för den lilla roadtrippen. Vi var framme hos Johanna och lille Elton vid lunchtid. Så vi åt lite lunch och tog sedan en runda på stan. På kvällen efter Elton somnat åt vi gott och tittade på film.
Efter frukosten på fredagen begav vi oss mot Ullared för att shoppa lite på GeKås. Ett par timmar och några fynd senare åkte vi tillbaka till Halmstad. Vi vilade upp oss lite för att sedan gå ut och äta och titta på "Sex and the city 2" på bio. En riktig toppen tjejdag helt enkelt...hihi
Filmen var förresten bra. Inte lika bra som 1:an, men ändå sevärd för dom som tycker om "Sex and the City".
På lördagen åkte vi hem efter frukosten. Jag var trött hela dagen så resten av dagen var lugn.
Tack till Johanna och Martina för dessa toppendagar!

Igår var vi hemma hela dagen och jag fixade lite i allrummet där uppe. Nu är det inte längre grönt och rosa där utan det är istället rött och orange som ska dominera där. Fint blev det iallafall och Andreas tycker oxå att det bara blir finare för varje gång faktiskt. Nu får det vara såhär ett bra tag för jag är otroligt nöjd.

Idag har jag träffat kära Anna som är på besök. Träffades hemma hos hennes mamma och vi pratade och hade allmänt trevligt.
Sen mötte jag upp Andreas och barnen vid Leo´s lekland för lite skoj. Där spenderar man ju lätt några timmar så det gick snabbt. Så när vi kom hem fick barnen bara lite macka och sen var det läggdags. Att dom somnade snabbt efter flera timmars lek behöver jag väl knappast säga. 

Lilla älskade tuffa ballerinan

Provar piruetter
(Hon är riktigt duktig faktiskt)

Ett fynd på Indiska
Koppen ser kanske normalstor ut på bilden, men den är stor!, ,den rymmer över 1 liter!
Tänk att sitta med varm choklad och lite soppa en kall vinterdag. Bara krypa upp i soffan och njuta. Åh så mysigt!
(men tro inte att jag längtar till vintern. Sommaren måste komma först!) 

Såhär blev allrummet

Ovanför tv:n ska en större tavla hänga sedan, men sålänge får det vara såhär

Köpte små röda hyllor och satte lite minnessaker på

Minnesväggen som hängde här var jag aldrig nöjd med och denna tavlan passade mycket bättre

Såhär blev frimärkestavlan. Helt okej faktiskt...

Dessa tavlor hänger just nu ovanför tv:n och det är faktiskt tavlor målade av lilla mig.
Målade för 5 år sedan då detta var min dåvarande hobby. Nu finns tyvärr ingen tid för detta.
Så två tavlor av nakna kvinnor i barnens allrum... men men dom tar nog ingen skada av det hoppas jag...hihi



Kram Tess

1 kommentar:

  1. Så fint det blev på ovanvåningen! Verkligen mysigt och ombonat, du är så bra på att "få till det" :)

    Och tack själv för senast!! Kram Johanna

    SvaraRadera