torsdag 10 juni 2010

Emmas student

Det har varit mycket just nu, men nu känns det som man kan slappna av lite och ta det lugnt. Det är vad jag och barnen har gjort idag, tagit det lugnt. Det enda nyttiga jag gjort här hemma är att tvätta all tvätt som blivit liggande p.g.a. tidsbrist. Nu är det berget iallafall helt platt, alltså ingn tvätt kvar. Så imorgon blir det ännu lugnare och vi kan busa och leka ännu mer.
Det är helt underbart med sådana här dagar. Man fick lite sovmorgon (barnen vaknade vid 8:30 respektive 9:00), allas humör är på topp och man har njutit av att inte ha en massa måsten. Så mycket skoj och bus med barnen har det blivit. Inte för att vi aldrig busar annars här hemma, men det är ju inte alltid allas humör är på topp tyvärr.

Andreas fyllde ju år i måndags och han blev då firad av mig och barnen. Jag jobbade på morgonen, men när jag kommit hem så blev det paketöppning. Han fick det han önskat sig d.v.s. kläder, fyra tröjor blev det. En digitalram fick han oxå och sen fick han en liten överraskning. Han har velat gå och lyssna på nån "ståuppare" och Magnus Betnér kommer till växjö i oktober så 2 biljetter dit fick han. Det blev han gladast över. På eftermiddagen åkte jag tillbaka till jobbet för kvällspasset.

I tisdags efter frukost åkte jag och barnen till mormor för att hjälpa henne med lite städande inför den då kommande studenten. Mormor har opererat sin högerhand och har lite svårt att göra en del med den svullna och gipsade handen. Men vi hjälptes åt att städa och skura lite. När Andreas kom vid 18:30 så tog han barnen och jag stannade kvar för att duka färdigt och pynta lite till. När jag kom hem vid 21-tiden så somnade jag gott i sängen...hihi

Igår var den stora dagen för min lillasyrra. Hon tog STUDENTEN!
Jag och barnen åkte in tidigare till stan för att köpa lite blommor och mötte sen upp mormor och morfar vid Teknikum. Tyvärr var det ju regn i stort sett hela tiden. Det kunde väl varit värre då det faktiskt inte öste ner iallafall. Men det var ju paraplyer överallt. Men vi stod ju längst fram så vi såg ändå.
Riktigt roligt att se på när alla tjejer med sina superkorta klänningar skulle åka ner. Man kan tro att många killar var glada för alla tjejers underkläder dom såg...hihi. Tjejerna fick ju ingen riktig fart på rutschekanan då de inte hade nått "glidmaterial". Killarna hade ju byxor och åkte galant ner. En liten parantes men roligt att se iallafall.
Iallafall så gick hela gårdagen till Emmas student. Det var roligt och man tänkte på när man själv tog studenten och hur glad man var. Lycka till Emma!
Barnen var pigga och glada hela dagen och busade med alla gästerna och speciellt med kusinen Jonathan.
Barnen kom inte i säng förrän över 22:00 (därav dagens sovmorgon) och somnade sedan gott... Jag oxå för den delen...
Jag hade även fotoansvaret och tog en massa foton med Emmas systemkamera. Tog därför inte några kort med min egna men jag ska lägga äver lite bilder från hennes kamera och lägga upp här oxå. Så de kommer inom kort.


Kram Tess
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar