söndag 21 november 2010

Dagarna kommer...

...och dagarna går...

Igår gick hela förmiddagen åt till att vara i stan och handla lite smått. På eftermiddagen tapetserade vi tvättstugan/groventrén och det blev skitbra. Jag målade även en spegel svart så att det passar in bättre.
Bilder kommer jag att ta imorgon när jag satt upp spegeln och de gardiner min mamma sytt. Nån tavellist får nog oxå hängas upp.

Nu har jag varit ledig i 1½ vecka och jag som lätt blir lite rastlös hoppas på att jag kan jobba nu tisdag, onsdag och torsdag. Casper börjar nämligen bli lite småsnorig, men jag hoppas inte det blir värre. Sen jobbar jag helgen oxå men då är ju Andreas ledig iallafall.

Idag har jag och barnen varit en liten stund hos mormor och morfar där mormor sytt mina gardiner och ett litet skynke.
Andreas håller nu på att borra hål i tak och golv i vardagsrummet respektive allrummet uppe. Vi ska nämligen sätta in en sån där värmeförflyttare så att värmen från braskaminen kommer upp på övervåningen.
Vi har ju en kamin med en fläkt som gör att den varma luften blåses ut i rummet när man eldar.
Vi tog en termometer och fäste i taket för att mäta värmen i taket på nedervåningen då värmen alltid stiger uppåt. Den visade då 42 grader. Så det vore skönt att få upp lite värme från kaminen där uppe helt enkelt då det är svårt att värma övervåningen.
Så det kommer att bli toppen.

Om nån timme ska jag hämta upp min syster för att först utföra lite ärenden och sen möta upp Anna (min brors fru) för att ha en liten tjejkväll med bio och mat. Trevligt!

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar