tisdag 9 november 2010

[Målar optimisten]

Ja, jag erkänner! Jag är nog den mest optimistiska person... när det gäller renovering iallafall...
Igår fick jag äntligen med Andreas på att göra groventrén/tvättstugan. Men bara om jag fixar det själv.
-Självklart! Det fixar jag helt själv! Jag har ju 2 dagar på mig att måla nu när jag är ledig. Lätt!

Så igår tog vi ner lite hyllor och annat. Sen spacklade jag efter jobbet igårkväll.
Idag började jag måla... Fy fasen va tråkigt det är, då jag insåg att det nog måste målas 3 gånger för att det ska täckas ordentligt. Orkar inte!
Det går ju inte att måla med roller heller då jag tänkt att göra en liten lättare renovering genom att bara måla panelen vit och inte riva ner den. Roller funkar ju liksom inte på panel.

Så vet ni vad jag gör efter att målat typ 1 meter på väggen...
Jag ringer Andreas och säger att jag ger upp och tänker riva ner panelen istället. För då går det lättare och snabbare att måla då jag kan måla med roller.
Andreas går med på det med en gång utan diskussion. Jaha... okej...
Ja, då gör jag väl det, men inser sedan att det är lättare sagt än gjort. Det är svårt att få bort listerna uppe och sedan är det ju elgrejer överallt som Andreas inte tycker om att jag gör nått med. Och för att kunna riva panelen så måste ju dessa  grejer bort. För att inte tala om att man får ont i ryggen bara genom att ta bort det lilla jag kunnat.
Andreas sa själv att jag låter det vara och vi hjälps åt med detta ikväll istället.
Yippie!

Då jag redan har tapeter, som jag köpte för flera år sen och hoppades kunna använda någongång, och som räcker så kommer det även bli en fondvägg oxå.
Detta kommer att bli super! Men det får ta den tid det tar. Kommer nog inte bli färdigt förrän nångång i helgen. Men det gör ju absolut inget...hihi

Kram Tess

1 kommentar: