tisdag 16 november 2010

[Flyger förbi]

Idag är det den 5:e dagen jag är ledig. När jag skulle börja med denna ledigheten så kände jag bara: Vad ska jag bara göra hemma alla dessa dagar? Kommer ju gå hemma och bli galen... Men dagarna har bara flugit förbi och jag har knappt fattat nånting...
Skönt att man kan ha ett så bra jobb med ett sånt fint schema ibland!

Imorgon skulle jag jobbat, men tyvärr blir det inte så. Clara kom in till mig inatt och la sig jämte mig. Kände med en gång att hon riktigt luktade feber och hon var kokhet. Men hon var ändå pigg och det tog ett bra tag innan hon somnade om.
Casper hade kommit in tidigare under natten och jag har så svårt att sova då inget av barnen ligger nära Andreas precis. De ska ju ligga mm från mig och sticker upp sina små knän i ryggen och magen på mig. Jag kan inte ens vända mig om och jag får så otroligt ont i axlarna då man ligger allt annat än bekvämt. Därför testade jag att lägga tillbaka Casper i sin säng med förklaringen att Clara har feber och mamma måste ha lite plats. Tog en bra stund för honom att somna om oxå så jag och barnen var vakna mellan 4 och till 5:45 ungefär. Som tur var sov dom ett tag sen och Casper vaknade inte förrän 8:45 och Clara nån kvart efter det. Medan Casper tittade lite på barnprogram så låg jag och Clara kvar och mös lite i sängen. Skönt med sånna här "mornar".

Så imorgon blir en Vab dag och Clara ligger nu nerbäddad i soffan och tittar på Pippi Långstrump (som för övrigt var väldigt längesen dom tittade på). Casper studsar och hoppar som vanligt...

När det gäller tvättstugan/groventrén så går det framåt. All målning är färdigt och denna helgen som kommer så ska vi sätta upp tapeten. Har även satt upp ny hylla och Andreas ska idag införskaffa lite tyg (till gardiner), klädhängare och ytterliggare en hylla på Ikea.
Det ser nu mycket ljusare och fräschare ut och kommer bli super när det är helt färdigt.

Dagen idag kommer att gå åt till att plocka iordning i tvättstugan och även ta tag i lite tvätt. En relativt lugn dag med de vanliga hushållssakerna med andra ord.

Kram Tess   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar