torsdag 10 december 2009

En-frys-om-häcken-jacka

Idag gick jag och barnen en långrunda efter lunchen. Vi gick till "grannbyn" så vi var minsann ute och gick i nästan 1½h. Eller jag gick och barnen satt i vagnen rättare sagt. Det var riktigt skönt trots att jag nästan frös häcken av mig. Bokstavligt talat alltså. Jag frös om häcken!
Min vinterjacka gick sönder förra veckan. Dragkedjan funkar inte alls trots många försök att reparera den. Så man fick ta en gammal vinterjacka från garaget och slänga på sig. När man hade den jackan var man ju kanske 21 år och då tänkte man minsann inte på funktion precis. Vilket gör att denna midjekorta jacka då inte täcker rumpan, som man lätt fryser om (iallafall jag)
Jag har letat på stan efter en ny vinterjacka, men inte hittat nån bra och fin. Finns inte så många vinterjackor kvar nu tycker jag. Så denna vintern får man väl frysa häcken av sig.
Efter promenaden stannade vi till hos mormor och sa hej. Stannade en stund och lekte lite innan vi gick vidare hemåt.

Imorgon jobbar jag bara 2,5 timmar på morgonen (lagom eller hur?) och sen ska jag och barnen ta det lite lugnt.
Jag har morgondagens jobbpass och 3 dagars jobb nästa vecka och sen har jag SEMESTER. Två veckor har jag och det ska bli så skönt och bara vara hemma under jul och nyår. Andreas jobbar ju i och för sig, men förhoppningsvis blir det väl lugnt ändå.

Nu ska jag ta och slå in lite julklappar så man har det gjort.
Är absolut inte färdig med julklapparna utan det får bli tisdagens projekt. På tisdag har jag nämligen delad tur och då ska jag passa på att åka runt och fixa allting. Annars blir det att man står där dagen innan julafton för att handla det sista. Det känner jag absolut inte för. Så lite drygt en vecka innan är att vara ute i god tid för min del.

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar