tisdag 22 december 2009

Stockholmshelgen

Resan till Stockholm började bra...Nä nu ljög jag faktiskt. Den började inte alls bra...
Först stannade tåget mitt ute i skogen innan Södertälje och det var nått fel på motorerna och sen slocknade hela tåget och det var helt beckskumt. Kusligt var det=)
Tillslut kom tåget igång och efter 1 timme kunde vi fortsätta.
Sen kom vi till Felmmingsberg... Signalfel så först blev vi stående en stund och sen fick vi guidas en bit.
Kom till Älvsjö. Vad gick fel då? Jo, det var en tågkrock inne i Stockholm och då lite rökutveckling. Där blev vi alltså oxå stående till det hade fixat sig. Vi blev alltså drygt 2 timmar försenade och jag kom fram vid 17:42 istället för 15:39 och jag var så trött.
Men Anna stod snällt och väntade på mig mitt i kaoset. Det var ju hur mycket folk som helst då många tåg var försenade.
Vi åkte iallafall direkt hem till Anna och hennes syster Frida.
På kvällen tog vi det lugnt, beställde pizza och tittade på film.

På lördagen blev det först en otroligt skön och behövlig sovmorgon.
Vi åkte ner på stan en runda och shoppade lite smått. Jag kunde köpa resten av Andreas julklapp så den är nu färdig. Köpte även en liten fin sak till lilla fadderbarnet Alfred.

På kvällen kom Maria och Jessica och spelade lite spel och förfestade lite. Vid 01-tiden åkte vi till ett uteställe och fortsatte festandet. Det var mycket trevligt och vi åkte väl hem vid 04-tiden.

Men dagen efter mådde man väl som man förtjänade om man säger så och söndagen gick åt till att ta det lugnt innan hemresan.
Jag såg verkligen inte fram emot tågresan hem. På hemresan hamnade jag självklart så jag åkte baklänges och jag mår illa av att åka baklänges i vanliga fall och när man då är bakfull så är ju inte det bättre precis.
Men det gick otroligt nog bra ändå. Det var ju så mörkt ute så man såg inte en massa saker fara förbi utan det var bara svart utanför. Men de 3½timmarna det tog att åka hem kunde väl fått vara 3½ timme. Nädå, tåget fick ett "tekniskt fel" och vi blev stående i skogen igen. Efter 30min kom det igång igen och sen blev det självklart ett signalfel oxå. Så på hemvägen blev vi drygt 1 timme försenade.
Min erfarenhet av Sj denna resan kan ju bara sammanfattas som: Skit! Nästa gång tar jag flyget...hihi


Barnen tyckte det var spännande att mamma skulle åka tåg!

Jag vinkas av... Snyft

Jag myser i mina nyköpta kläder

Jessica, Maria & Anna

Skål!

Söta Anna!

Syskonen Skarke!
Fler bilder från Stockholmsresan finns på Denna sidan <---
Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar