måndag 14 december 2009

Julpynt

Igår fyllde min bror 31 år och vi var där och firade honom. Det bjöds på god mat och gott fika. Mycket trevligt! Barnen hade det kul och ville att vi skulle åka dit snart igen. Roligt att dom tycker det är så skoj.

I lördags var jag iväg och träffade mina goda vänner Johanna och Martina och självklart var Johannas lilla Elton där. Vi åt tacos och pratade och umgicks. En mycket trevlig kväll helt enkelt.
En rolig sak var att han under tiden vi var där vände sig från rygg till mage för första gången... hihi

Idag är barnen på ett himla glatt humör och sånna dagar är så sköna! De har lekt jätteduktigt och inte varit det minsta gnälliga. Detta trots att vi igår var iväg och barnen la sig senare än vanligt. De brukar vara ganska trötta dagen efter man varit iväg, men så var det inte i detta fallet.
Jag brukar ibland ligga kvar i sängen och dra mig lite medan barnen äter välling och tittar på barnprogrammet. Men jag steg upp med en gång idag och efter barnen ätit välling satte vi igång med att dammsuga och damma. Jag dammsög och barnen dammade så duktigt. Vi satte fram alla (de få jag har) tomtarna och julsakerna och barnen hade fullt upp. Vi hade lite olika åsikter om var tomtarna skulle stå, men det fick barnen faktiskt bestämma. Jag kanske ändrar lite på dom i smyg sen i och för sig. Sen försökte vi oss på att julpyssla lite som vi fått av mormor. Men det var inte det enklaste och vi hade inte riktigt rätt lim så vi får försöka med det när rätt lim har införskaffats.
Jag har inga julgardiner uppe tyvärr. Jag älskar julgardiner och sånt, men jag har helt enkelt ingen stans där jag kan ha det. Antingen har vi hissgardiner (som i köket) som jag inte tar ner eller så har jag inte så många lika gardiner (som i vardagsrummet/matsalen där det behövs 6 likadana gardiner. Eller så passar de helt enkelt inte in i färgerna. Ha röda julgardiner i det turkosa sovrummet? Nää tror inte det tack!
Tycker ni jag är löjlig nu eller?..hihi
Jag hittade dock ett par gardiner som jag tänkte ha i barnens tv-rum, men såg sen att det var fullt med katthår och jättesvårt att få bort dom, så för Caspers skull så sätter jag inte upp dom.
Lite senare kommer mormor och passar barnen medan jag möter Andreas i stan för att handla lite julklappar. Andreas känner sig lite utanför då det är jag som har handlat flera julklappar till barnen och han inte en enda. Så det ska vi göra ikväll. Vi vet vad vi ska köpa så det går förhoppningsvis snabbt.
Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar