söndag 24 oktober 2010

[4-års kontroll]

I fredags var vi på 4-års kontroll med barnen.
De fick väga och mäta sig, rita, visa att de vet skillnad på under, ovanpå, bakom och framför, trä pärlor, gå balansgång, färger, räkna och kolla synen.

Allt var jättebra och berömmet haglade. Man sträckte stolt på sig.
Clara var 100,5 cm lång och vägde 14,4 kg och Casper var 98,5 cm lång och vägde 14,5 kg. De följer sina kurvor bra.
De ritar bra och speciellt Clara som ritar med så mycket detaljer och är riktigt duktig för sin ålder. Casper ligger lite efter i det då han absolut inte har nått intresse för att rita. Men koncentrerar han sig så ritar han oxå bra.
Skillnad på under, ovanpå, bakom och framför kan dom. Räkna är dom duktiga på båda två.
De kan de vanligaste färgerna och även flera andra kan dom. Och trä pärlor och gå balansgång likaså.
Syntestet klarade dom oxå galant.
Sen pratade dom i stort sett hela tiden (det är inte lätt att få tyst på dom när dom väl börjar) och de upptäckte inga talfel utan de pratar rent och tydligt.

Det var två stolta föräldrar som gick därifrån med huvudet högt med sina alldeles underbara duktiga barn!


Igår började jag med förrådet och började rensa ut alla gamla barnkläder. Det var inte lätt. Det är alldeles för många fina kläder som jag vill spara. Men man kan ju inte spara allt...
Mycket av Caspers kläder har jag gett bort sen innan, men Claras är kvar. Dessa små fina dressar och klänningar... Jag har sparat de finaste kläderna för det är ju alltid kul att ha sparat tills hon blir stor. Jag har en hel del som jag ska skänka.
Jag är dock inte färdig ännu då jag på kvällen åkte in till Martina för att fira både hennes och Johannas födelsedagar. Så vi hade en tjejkväll med go mat, trevligt prat och lite tv-häng. Alltid lika trevligt med brudarna!
Får fortsätta med förrådet och allt det imorgon då jag inte hinner idag heller.

Vi ska strax göra oss iordning för att åka till Tony, Anna och Jonathan på lite trevligt besök. Barnen tycker alltid det är lika kul att leka med kusinen.


Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar