tisdag 19 oktober 2010

[Städinspiration sökes]

Fy satan va jag spände mig när jag körde till jobbet igår morse. Jag hatar att köra när det är halt på vägarna.
Innan jag och barnen åkte till dagis blev jag förvarnad av Andreas som ringde och sa att det var SVINhalt på vägarna och att det gick i typ 30km/h på 25:an. Så redan då blev jag nervös.
Det var verkligen blixthalka och jag såg 6 bilar, som på den milen in till stan, som redan kört av vägen. Bilarna låg i 10km/h och det var lång kö ändå från risinge in till stan. Släppte lite så att man kunde köra 30-40km/h sen. Men usch va läskigt sånt är.

Idag är vi lediga, men det var fotografering på dagis idag så vi var där en liten vända för att vara med på gruppbilden.

Tänk att det kan vara så otroligt tråkigt med städning. Innan kunde jag tycka det var ganska skoj när man väl hade musik och kom igång lite. Det var liksom lite avslappnande och man blev alltid nöjd med resultatet och då kunde man sätta sig ner och njuta.
Nu får man minsann inte ha den musik man vill för det är två barn som klagar och absolut inte vill höra mammas musik. Man skulle behöva barnvakt ibland bara för att kunna ha ett par timmar till städning.
Sen har jag verkligen ingen inspiration till städning, även om det verkligen behövs nu.
Köket är allra tråkigast då det just nu står disk och det ligger småprylar på bänken som jag inte vet var jag ska göra av. Går ju inte att slänga ner dom i en låda för den lådan måste ju självklart oxå rensas.
Det står saker i matsalsrummet och småsaker i vardagsrummet som ska in i förrådet... Men i förrådet kommer man inte in, då det är överfullt. Så för att dom ska få plats så måste det rensas och det orkar jag verkligen inte idag.
För att inte tala om övervåningen. Det står saker på golvet som är Andreas saker och som måste rensas. En massa rena kläder som ska plockas in är det oxå.
Detta låter kanske inte så jobbigt och det är det säkert inte, men det saknas inspiration och motivation från min sida...
Jag måste få inspiration! Kan inte någon komma på besök? Så jag verkligen MÅSTE städa (iallafall plocka iordning)...


Kram Tess

1 kommentar:

  1. om jag bara hade hunnit så hade jag gladeligen gjort det då mitt hem ser ut ette värre än ditt och jag kan inget göra åt det då de nu byter fönster oxå.....kallt o smutsigt...:( spendera dagen i friggeboden bla där lådor väntar på att gås igenom o förhoppningsvis kastas.....ska faktiskt bli skönt att jobba imon.....kramkram;)

    SvaraRadera