söndag 3 oktober 2010

[Höstfix]

Denna jäkla hosta! Har sträckt mig på två ställen p.g.a. denna hostan. Och det gör ont...! Varje gång jag snyter mig, hostar eller gör vissa rörelser så gör det så ont så jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till ibland. Och jag är inte den som tar nån hostmedicin precis. Vi har så många hemma och jag vet inte vilken jag ska ta så då tar jag hellre ingen alls...

Idag har vi iallafall haft en fixar dag. På förmiddagen fixade vi lite i barnens rum. Jag satte ihop Claras efterlängtade rosa sängbord, vi satte upp en hylla i Caspers rum, limmade upp en varsin spegel på garderoben och lite annat småfix.
Eftermiddagen tillbringade vi ute. Vi höstfixade i trädgården. Bar in utemöblerna m.m. i förrådet, rensade lite ogräs, räfsade, klippte gräset m.m. Jag tog lite hjälp av syster Emma som vanligt och barnen var duktiga och hjälpte oxå till. Så det gick smidigt.

Ikväll färgade jag håret...igen... 5:e gången gillt heter det inte så...hihi.
Jag var inte nöjd med det blonda (läs gula) håret och därför blev det nu mörkbrunt igen och jag är nöjd. Jag ska vara brunett helt enkelt. Så nu har jag löst detta problemet och ska inte mer tänka att jag vill bli blond. Och om jag mot förmodan skulle få den tanken igen så är det frisören som gäller. Påminn mig om detta om jag skulle få dessa tankar tack.

Imorgon är det jobb som gäller... jippie... eller?...

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar