fredag 15 oktober 2010

[Liten med magknip]

Stackars lilla Clara har haft magont i stort sett hela dagen.
Hon fick ont vid middagstid och fick inte i sig någon mat. Hon hade magknip och hon kunde inte gå på toa trots åtskilliga försök. Det var många tårar som kom. Så jag försökte få i henne en massa vatten (inte det lättaste), russin (tycker hon inte vidare om), fil (inte lätt det heller) och det enda som hjälpte var lite magmassage, omstoppning i soffan, en varm vetekudde på magen och sällskap framför tv:n av mig. Fyra timmar senare gjordes det resultat på toan och hon var som en annan tjej. Så skönt. Man vet ju själv hur det är när man har magknip.
Så en lugn tv-dag i soffan blev det för vår del idag. Det behövde jag oxå kan jag säga.

En annan "maggrej" är att jag idag har varit utan magstöd hela dagen. Det har gått bra, men man får lite ont i ryggen då man på nått lustigt sätt går lite lustigare och försiktigare. Det är magmusklerna som känns som att de behöver lite stöd, då de inte är vana vid att vara utan stödet.
Jag har dock inte haft den riktiga gördeln på 3-4 veckor utan haft en annan som jag köpt själv. Mycket bekvämare, men som ja kanske inte har gett det stöd man behövt ibland. Men, men den har ändå funkat bra tycker jag.
Det enda som jag märkte gjorde ont idag var när jag nös ett par gånger. Då gjorde det satans ont i magen på höger sida. Det var där jag hade ont när jag hade den himla hostan. Kanske ni kommer ihåg när jag skrev om det för 1½ vecka sen. Har kännt att det gjort ont sedan dess, men det har varit okey och påväg att läka. Nu gjorde det lika ont som då. Så jag måste sträckt mig rejält förra gången och nu har det "kommit" tillbaka igen. Hoppas bara inte det blir värre.

Ikväll var det myskväll med tortilla och sen satt jag och Clara uppe i allrummet och tittade en stund på Idol, medan Andreas och Casper satt nere och tittade på nån tråkig film på 3:an. Läggdags för barnen och jag och Andreas fortsatte att titta på Idol tillsammans.

Idag har jag varit ledig och "laddar" inför jobb i helgen och även nästa veckas jobb. Det känns som jag jobbar väldigt mycket nu och det börjar verkligen kännas. Jag skulle nog behöva en liten långledighet känner jag. Men det får bli nästa schemaperiod för just nu behöver jag mina jobbtimmar. Jobbar hellre som sjutton nu för att kunna vara ledig lite mer i vintertid.

Förutom jobb för min del så blir det en lugn helg. Iallafall för mig. På söndag åker Andreas och barnen till Andreas syster som fyllt år och som ska firas. Kalaset börjar redan kl. 13:00 och då jag jobbar till 15:00 så kan jag tyvärr inte följa med. Tråkigt för min del då det alltid är trevligt att träffa Andreas systrar och familjer. Men barnen får det iallafall roligt då de får träffa och leka med sina kusiner.


Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar