måndag 11 oktober 2010

[Fullspäckad helg]

Till en början får jag väl säga ursäkta att jag har blivit så dålig på att blogga den senaste tiden. Men man märker det inte själv, när dagarna går så fort.

Förra veckan var det en hel del jobb, föräldrarmöte och annat smått.
I fredags hade jag en supertrevlig kväll tillsammans med de bästa jobbarkompisarna, då vi hade lite "After Work". Vi var hemma hos den enda killen på jobbet och hade det hur trevligt som helst. Några åkte hem ganska tidigt men det var tillslut 4 st (inklusive chefen!) som skulle ner på stan för att fortsätta vid 23-tiden. Jag åkte då tyvärr hem. Jag hade mer än gärna följt med ut, men då jag skulle upp kl. 5:15 dagen efter så hoppade jag detta. Men tack alla goá vänner för en trevlig kväll!

På lördagen var det då dags att åka till GeKås-Ullared. Det var mycket folk, men gick ändå väldigt bra. Man ställde ju vagnen och sprang runt efter diverse saker. Det är ju alltid mest vid barnkläderna och leksakerna, men på de andra avdelningarna var det lugnare. Inte alls så farligt mycket trängsel som jag trodde det skulle vara.
Jag hittade iallafall alldeles för mycket som vanligt. Det mesta var ju såklart till barnen. Det var kläder och lite julklappar i form av leksaker till barnen. Jag hittade 3 tröjor till mig själv som jag sprang förbi. Orkade inte gå och titta och leta så mycket där. Till Andreas blev det 2 fina tröjor. Heminredningssaker hittade jag självklart några oxå.
Barnen fick dock en varsin leksak dagen efter. Jag hade ställt dom där nere så när dom vaknade på morgonen så fick dom gå ner och titta. Det var riktiga ordentliga glädjetjut från båda två! Till Casper hittade jag nämligen en Mack-lastbil, som han har önskat sig i 1½ år men ännu inte fått. Den blev han så glad över så han hade svårt att prata till en början. Det kom bara fram lite glada piiip. Lycka!
Till Clara blev det några rosa Barbieklänningar som hon velat ha. Det var glädjetjut där oxå.

Det blev en lugn förmiddagdag på söndagen med lite uppackning av sakerna. På eftermiddagen tog jag med mig barnen och åkte till deras kusiner Stina, Harry och Alfred. Andreas syster skulle nämligen ha klädparty och i och med att barnen ändå leker och inte stör så fick dom följa med. Andreas fick lite egentid (med jobb i.o.f.s.) här hemma.
Jag beställde en tröja till Casper som han fastnade för. Clara ville inte ha nån av de sakerna jag kom med som förslag, så till henne beställde jag ingenting. Hade jag beställt dom ändå så hade hon säkert inte använt dom. Hon är ju väldigt bestämd när det gäller kläder och det har Casper oxå blivit. Men denna tröja som var full med bilar på gick ju hem för hans del. Det är ju inte så värst billiga kläder så det kändes ändå som det räckte med denna tröjan.

Idag har varit en lugn dag. Andreas har varit ledig och lite småplock inne och lite höstjobb i trädgården har tagit upp vår dag. Vi har nu fått bort all gammal ved som inte går att använda och detta är nu Andreas och Casper inne och slänger på soptippen. De ska sedan åka och köpa lite ny ved.
Jag och Clara har haft lite mys, sytt lite och nu sitter hon och kollar på barnprogram. det dröjer väl ett tag till Andreas och Casper är hemma så jag ska snart sätta mig i soffan och mysa lite till med älskade lilla gumsan.


Casper hjälper till att bära den gamla veden till släpet...

...men ibland behövs ju lite paus i arbetet

Jag planterade även lite nya blommor i utekrukorna och smyckade dom med lite mossa och äpplen

Clara syr

Denna fina lampan från GeKås står nu på tv-bänken

Dessa saker: en mörkrosa vas och 3 lyktor, fick oxå följa med och står nu på rumsavdelaren i vardagsrummet



Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar