tisdag 5 oktober 2010

[Lisas övernattning]

Igår fick jag ett samtal på jobbet från Andreas. Han som aldrig ringer till jobbet. Många tankar hann gå genom huvudet kan jag säga.
Det var Clara som var totalt uppriven och ledsen. Hon hade nämligen glömt sin älskade docka Lisa (den har bytt namn 3 gånger och detta är det nuvarande alltså) på dagis. Hon var så ledsen så jag fick trösta henne och förklara att det går ju inte att hämta henne då det är låst och larmat på dagis. Jag sa att så fort vi vaknar imorgon (idag) så åker vi bort och hämtar Lisa. Försökte även med att berätta att Lisa får det säkert jätteroligt på dagis inatt när hon har så mycket roligt att leka med. Men hon ville ju ha Lisa inatt!
Hon var fortfarande ledsen när vi la på. Stackarn.
Clara har alltid Lisa jämte sig på natten och hon går inte en meter utan henne på dagarna heller. Hon har bl.a. fått en Skrållandocka som pratar, men nej.
Jag köpte två tvillingdockor (en med öppna ögon och en med stängda ögon) när barnen var kanske ett halvår gamla och det är den och ingen annan som gäller. Casper har för övrigt den med stängda ögon och hans namn är och har alltid varit Erik.

Så i morse efter frukost tog vi cyklarna och cyklade bort till dagis. Clara sprang glatt in, hämtade Lisa och kramade om henne ordentligt. Stor lycka!!!
På vägen hem ville Lisa leka lite på lekplatsen. Sagt och gjort...


Clara nöjd över att ha fått Lisa tillbaka

Hon fick åka rutschkanan...

...och gunga såklart.

Söta Clara

Charmiga Casper


Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar