fredag 1 oktober 2010

[Den kraxande kråkan]

Min förkylninig har satt sig i halsen... I ett par dagar har jag haft ont i halsen, sen kom det lite hosta igår och idag låter jag som rubriken lyder... som en kraxande kråka emellanåt. Glöm att man kan säga till barnen då de bråkar med varandra. Rösten brister och det kommer bara krax, krax, krax... Det lyssnar inte dom på kan jag ju säga.

Jag har försökt att under dagen få halsen lite bättre. Barnen har faktiskt varit lugna idag så vi låg och slappade på soffan och slumrade t.o.m. en liten stund. Tagit en varm dusch, druckit färsk apelsinjuice, druckit citronte med honung och jag har även ätit glass för att försöka mjuka upp halsen lite. Inget verkar fungera.
Hade det inte varit för att jag och Andreas ska iväg ikväll så hade jag inte brytt mig så mycket om det. Men ikväll ska vi gå på Magnus Betnér show som Andreas fick biljetter till av mig i födelsedagspresent när han fyllde år i somras. Då är det inte så kul att sitta där i 90 minuter och hosta halva showen. Men men det får väl gå. Får väl ha en massa halstabletter och vatten nära till hands.

Om en timme kommer farmor och Josefin som då ska vara barnvakt och det är nog dags för mig att göra mig iordning och fixa lite kvällsmat till barnen.

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar