onsdag 29 september 2010

[Höstpiff]

Jag har verkligen ingen speciellt att skriva, men jag får väl göra nått inlägg iallafall.
Helgen gick fort.
På lördagen var det först jobb till 15:00, hämtade upp min mormor och morfar och lämnade av dom hos mina föräldrar, där vi skulle fira mamma (som fyller år idag, Grattis!) och även ha kräftskiva. Hämtade Andreas och barnen och efter man fått dom iordning så kunde vi åka till mina föräldrar.
Där spenderades alltså hela kvällen. Barnen var inte på sitt bästa humör precis. De var trötta efter hostan de haft och fortfarande hade lite kvar av. Men det gick ändå ganska bra även om jag själv oxå var väldigt trött.
Söndagen hände inte så mycket, mer än att jag jobbade på eftermiddagen/kvällen.

I måndags var jag och jobbarkompisen Lotta på Ikea och shoppade lite. Hittade lite saker till barnens rum, men självklart fanns inte allt som man ville ha... snyft...hihi

Sen har det varit jobb igen. Hela dagen igår och idag jobbade jag morgonen.
Det väntar 15 timmars jobb imorgon och fredagen jobbar jag "bara" morgonen. Känner mig redan helt slut.
Igår kände jag att jag började få ont i halsen och höll på att bli förkyld. Hävde i mig en massa färsk apelsinjuice och sen åt jag säkert en 5-6 apelsiner. Det gjorde susen för idag känner jag mig inte förkyld alls, förutom pytte, pyttelite ont i halsen. Apelsiner är bäst! Hurra för C-vitaminer!

Idag höstfixade jag i vardagsrummet lite. Det behövs ju nu när hösten verkligen är här. Höstfärgen för i år blev lila/rosa. Blev riktigt mysigt!
När Andreas kom hem från jobbet så sov redan barnen och jag hade tänt upp en massa ljus för att göra det lite mysigare. Då tyckte t.o.m. han att det blev riktigt fint! Nöjd!


Tidigare idag när Clara somnade i soffan

Barnen nyduschade och tittar på Bolibompa


Casper somnade under Bolibompa, så det var bara att bära upp honom i sängen. Gullgubben!

Det lila/rosa höststylade vardagsrummet
Ser mycket bättre och mysigare ut i verkligheten faktiskt!

Tv-bänken
De vita ljusstakarna på bänken fyndade jag för endast 49:-/st. Tyckte jag var billigt...hihi

Här blev jag inte lika nöjd.
Jag ska snart fixa så inte gardinerna tar nästan hela fönstret
(Väldigt dålig bild ser jag nu)

Fina ljuslyktor som jag fick med mig hem från Ikeabesöket

Kvällens middag till mig och Andreas
Kycklingspett med tzatziki, Mango-Chutneysås och baguette



Kram Tess

1 kommentar: