måndag 27 december 2010

Julhelgen

Julen är över och den har varit lite småstressig men framförallt rolig.
Julafton firades först hos mina föräldrar där vi åt julmat, tittade på Kalle Anka, julklappsöppning och lite fika. Sedan var det dags att åka till Andreas föräldrar där det kom en Tomte till med paket och sen lite lättare julmat igen.
Jag tror nog inte tomten har tittat in speciellt mycket hos oss den senaste månaden... Tomten kom ju med en massa paket och med tanke på att det har varit väldigt mycket trots ifrån barnen den senaste tiden så kan han inte kikat in tillräckligt. Isåfall hade det nog inte blivit lika många julklappar...hihi
Jag undrar om det går att lura barnen med Tomten nästa år. När vi skulle hem från mormor och morfar så sa Casper nämligen:
- Jag såg att Tomten var morfar. 
- Nähä, men morfar var ju uppe i affären och handlade så det kan det ju inte ha varit...
- Jaha...
Så han blev lite konfunderad, men verkade gå på min lilla dåliga nödlögn för han han inte nämnt det mer iallafall.
Barnen fick iallafall väldigt många bra julklappar och de blev glada över allting

På juldagen var vi i Braås och firade Andreas syster som fyllde år.
Så igår kunde vi äntligen vara hemma och leka med de nya julklapparna. På kvällen var dock jag iväg och hade en myskväll med Martina och Johanna. Vi åt, frossade i oss en massa godsaker, pratade och mös framför tv:n.

Idag är det jobb som gäller och jag är nu hemma på några lediga timmar. Är ledig imorgon och på onsdag så det känns skönt.

Nu lite bilder från julafton.


Barnen skålar

Clara får paket av jultomten

Även Casper har varit snäll i år... tyckte Tomten

Öppnandet av klapparna går fort och de hinner knappt reflektera över vad dom får utan går direkt vidare till nästa paket. Reaktionerna kommer efteråt när allt är öppnat.

Clara fick mitt gamla dockskåp med möbler som jag fick i julklapp när jag var 5 år gammal.
Mamma hade då köpt det begagnat med möbler och det är från 70-talet iallafall tror jag.
Det var riktigt populärt och det gick inte att prata med henne då hon var helt inne i leken.

Även hos farmor och farfar kom det en tomte.



Det blev även lite fint "piano"spelande av Clara

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar