fredag 10 december 2010

Ett pepparkakshus?

Trött som attan är jag! Det har varit ytterliggare en natt med en hostig och febrig Casper. Det var som tur var inte krupphosta inatt, men han hostade mycket och länge flera omgångar så en massa äckligt slem kom upp.
Idag har han haft runt 38 hela dan och han har tillbringat i stort sett hela dan nerbäddad i schäslongen. Han har varit sämre idag då han haft feber hela dagen och hostan är värre idag än igår. Får hoppas att det blir bättre tills imorgon.

Jag har inte heller varit på topp idag utan hade oxå helst velat ligga nerbäddad hela dan. Är täppt i näsan och tung i huvudet. Inte lätt att ligga på en soffa med en son som hela tiden ska bli uppassad och en dotter som är hur pigg som helst och tycker det är superskoj att reta Casper mest hela tiden.

Så på eftermiddagen var jag lite tvungen att distrahera Clara från att retas med Casper och kom på att jag faktiskt hade ett pepparkakshus att sätta ihop. Har aldrig gjort det tidigare och tänkte att det kunde vara kul att testa. Det var ju färdigt och bara att limma ihop och dekorera lite. Inte så svårt väl?...
Jo, tjena mittbena!
Snälla ni, påminn mig om att jag nästa år inte ska göra det själv! Kan tänka mig att det går klart mycket bättre när man är två som kan hålla det ordentligt när man ska limma ihop det och att man då inte gör det när det är en sjukling som tycker han ska passas upp hela tiden och blir galen när man inte kommer direkt. "Limmet" d.v.s. det smälta sockret stelnar ju skitsnabbt och jag fick värma upp det flera gånger för att det skulle gå att limma. Att sedan glasyren blev för tunn och bara rann gjorde ju inte saken mycket bättre. Så detta pepparkakshuset är jag inte alls nöjd med, men det får bli bättre lycka nästa gång. Det är absolut lättare sagt än gjort.


Den nerbäddade sjuklingen

Clara hjälper duktigt till
Försöker dölja det med lite "snö", men...

...Ja, såhär blev det iallafall



Ps.Säger även GRATTIS till min syster Emma som fick sitt körkort idag. Hon skrev teorin igår och klarade den och idag körde hon upp och klarade självklart det oxå! Så Stort Grattis Emma!


Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar