torsdag 9 december 2010

Kruppnatt

Sent igårkväll vaknade Casper och stackarn hade fått krupphosta. Han började hosta lite lite i förrgår och han fick då sin mask med engång för att försöka mildra det hela. Men krupphostan kom ändå. Efter han fått lite hostmedicin och jag satt hos honom så somnade han tillslut. Svårt att koppla av ordentligt när man inte vet när han vaknar nästa gång. Han vaknade sen runt halv två igen och han var totalt kokhet men pigg ändå. Tog febern och den visade 40,1! Sen får man ju ta bort lite, lite då han blir varm när han hostar och att han ligger varmt nerbäddad i sin säng. Men det är ju ändå hög feber. Så det var bara att ge honom alvedon och sitta hos honom till han somnade igen. Han vaknade några gånger till på natten och låg då jämte mig.
Clara har oxå lite hes hosta så jag hoppas inte hon får krupp eller nått inatt. Får på nått sätt försöka förebygga detta.
Så inatt har varit en sån där jobbig natt och jag är helt slut då man inte får så mycket sömn.
Idag har jag alltså vabbat och det blir en lugn dag hemma med lite filmtittande kan jag tänka mig.
Caspers feber gick för övrigt ner och han har nu på morgonen knappt 38 grader. Han är pigg som en lärka, men jag försöker lugna honom för han hostar ju en hel del. Inte det lättaste att hålla honom still då han hoppar konstant.

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar