torsdag 19 maj 2011

Frullen är framdukad!

En bra morgon, då barnen var snälla och lät mig få sovmorgon, medan dom lekte och tittade på tv.
Ännu bättre blir den ju såklart när dom vid 9 kikar in och säger:
- Mamma, nu är frukosten framdukad!
 Åh va härligt! Blir man inte glad eller vad!?


Nu är jag ledig i 5 dagar och det känns skönt. Behövde verkligen detta efter många jobbpass de senaste veckorna.
Men idag är det mycket som står på schemat här hemma. En hel del at försöka hinna med så att helgen är fri från måsten. Kommer nog nämligen inte att kunna göra så mycket då det är dags för naprapaten imorgon och jag vet att jag kommer vara öm i kroppen och måste ta det lugnt i ett par dagar efteråt.

- Tvätta kläder
- Tvätta sofföverdrag (då jag råkade spilla lite cola på det häromdagen)
- Skura av barnens stolar
- Rensa bort hela ängen med maskrosor som växer på tomten (förhoppningsvis kommer syrran och hjälper till med det)
- Dammtorka (får se om jag får barnens hjälp med det)
- Sopa upp dammtussarna på golven (ja, dammsugan gick ju sönder! igår när jag höll på att städa köket för at få bort alla myrorna)
- Torka golven
- Diska allt för hand (då jag vägrar använda diskmaskinen då myrorna är där och gottar sig ibland)
- Tvätta av altangolvet (så vi kan olja in det i helgen)
- Sätta ut annons på blocket och sälja av lite IKEA möbler (måste bara fundera ut vilka jag vill sälja och vilka som är bra att behålla)
- Ge mig ut på en joggingrunda ikväll
- Duscha
- Varva ner och titta på lite tv efter träningspasset

Sedan ska det ju lagas middag x 2 och det är bara att hoppas att barnen är på humör så alt hinns med.
Lycka till till mig säger jag bara för nu sätter jag igång!

Tror ni jag hinner detta och säkert lite till som jag glömt bort??? Nä det tror inte jag heller...

2 kommentarer:

  1. oj, vilket schema ;) men skönt med ledighet ändå! hoppas allt rullar på fint hihi!
    kram

    SvaraRadera
  2. Å vilka snälla barn du har som låter dig få sovmorgon + duka frukostbordet till dej :)
    Oj vad många måsten, men det blir mycket när man jobbat mycket och skjutit på alla måsten.
    Men när du gjort allt det är det bara att ta det lungt och ha det bra dessa lediga dagar du har.
    Kram Jennie

    SvaraRadera