tisdag 17 maj 2011

Mysdag

Vilket tråkigt väder. Småregnigt och disigt.
Men jag måste erkänna. Jag gillar det! Jag tycker faktiskt att det är lite mysigt. Speciellt idag när jag är trött, barnen är trötta, jag har ont i rygg, nacke och axlar. Så idag har vi bara myst!

Förmiddagen var lugn med filmtittande med barnen. Vid lunch kom syster Emma för att passa barnen. Jag åkte till sjukgymnasten för lite akupunktur. Finns inte mycket mer hon kan göra med mig så hon bokade en tid till naprapaten istället. Se om han kan fixa mig och mina onda saker. Dit ska jag till på fredag och jag fasar redan för det. Jag har gått till honom innan och jag vet ur jäkla ont det gör när han masserar upp kroppen innan han knäcker till. Att det sedan kostar en del gör ju inte saker lättare heller. Men vad står man inte ut med för att få känna sig lite smärtfri ett litet tag.

Eftermiddagen var oxå lugn. Casper somnade i soffan och fick sova några minuter.
Clara passade på att spela lite spel på min dator. Såg att hon var jättetrött så jag sa att hon skulle gå in och vila lite i soffan. Tror inte det tog en minut sen låg hon där och snarkade. Fick sova i 10 minuter för annars somnar hon inte ikväll.


Passar på att spela när Casper sover så det inte blir massa tjabb

Somnade sedan snabbt i soffan


Bad för barnen, kvällsmat och sängdags står på schemat härnäst.

För mig blir det nog ett riktigt varmt bad och sen sätta mig i soffan med vetekudden på axlarna efter barnen somnat.

3 kommentarer:

  1. Åhh vilken mysig dag ni verkar ha haft! Jag gillar oxå detta väder, ibland... Men just nu är vi vääääldigt rastlösa efter massora av regn i flera dagar så man knappt kan gå ut:-( Nu vill vi ha sol igen;-)
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Visst kan det vara mysigt när det är lite regnigt och grått ute. Vi har ju haft så fint och varmt väder på sistone så några dåliga dagar när man kan sitta inne och mysa är också välkomna :)

    SvaraRadera
  3. Var du värd tycker jag <3 kramkram

    SvaraRadera