söndag 22 maj 2011

Lekhelg och loppisfynd

Helgen har gått lika snabbt som vanligt och jag försöker komma på vad vi gjort igår...

Jo igår var vi bara hemma och barnen sprang mellan vår och grannens tomt hela dagen. Grannpojken och mina lekte och lekte verkligen hela dagen. Bytte barn lite då och då oxå. Casper och Clara lekte nämligen på grannarnas tomt medan grannpojken lekte på våran tomt lite då och då.
Det var en lugn toppendag helt enkelt.

Idag har det däremot inte varit lika lugnt.
Jag och min mamma åkte iväg till Östregård på loppis för att fynda lite (hittade inte så mycket som jag var ute efter). Men detta var vad jag hittade:


En termometer, en gammal psalmbok (jag vill ha notbladen inuti boken), bilder i stockholms slott och ett litet silverfat

Dessa småramar tyckte jag var så fina. Fina detaljer på dom!
Här ska in fina gamla fotografier sedan

Denna kronan ska hängas någonstans... vet bara inte var ännu
 
Medan jag och mamma var iväg så åkte barnen, Andreas och morfar in till stan för att äta lite lunch och sedan fika lite glass.

Jag och mamma hämtade upp min kompis Anna, som skulle följa med hem på lite besök. En trevlig pratstund blev det.
När barnen kom hem så var det ute lek och de fick komma över till grannpojken för lite lek igen. Där har nu barnen lekt hela kvällen
 och männen har pratat och pratat tills det var dags för barnen att lägga sig.

Nu ska jag fixa lite mat då jag är superhungrig. En korv för 7 timmar var min senaste måltid så ja lite hungrig är jag nog *hihi*

1 kommentar: