tisdag 17 maj 2011

Bankstrul -Tur att det finns guldkort

Vad otroligt irriterad jag är! Det är bankerna som ställer till allt.
Vi bytte bank för över 1½ vecka sedan och den nya banken sa att vi inte skulle använda det gamla kortet för att det då skulle ta längre tid med bytet. Detta glömde ju då Andreas säga till mig så jag tog ju inte ut några kontanter. Detta gjorde ju då att jag haft endast 50:- i plånboken. Andreas tog som väl var ut lite pengar, men det räcker ju inte långt till mat och annat som måste köpas.
Den gamla banken har fortfarande inte fört över våra pengar till den nya. Ringde igår, men det låg som ett väntande ärende. Grrrrr...
Kylskåpet gapar tomt här hemma och det känns för jäkligt. Skafferiet är lika tomt det. Och pengarna på min mobil är slut. Katastrof! *hihi*



Vi har ett guldkort från nya banken som vi kan använda så jag ska ju inte säga att vi inte KAN handla. Men jag har vägrat att använda guldkort, om det inte är absolut nödvändigt. Men det verkar som att det blivit dags för det nu. Det behövs handlas mat och barnen vill ha sin älskade frukt.
Det är ju bara att lägga undan de pengarna sedan tills räkningen kommer. Som tur är så är det ju iallafall räntefritt.
Men irriterande är allt det här! Ska väl inte behöva ta så lång tid för en bank att föra över lite pengar tycker man!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar