lördag 28 maj 2011

Kalasdag och kyckling i tacosås

Idag har barnen varit iväg på barnkalas. Det var första gången de var på ett sådant barnkalas. Det var 4 dagiskompisar som slagit ihop sina kalas då dom fyller år samma vecka. Smidigt.
Jag stannade kvar på kalaset och det gjorde även alla föräldrar, då det var första kalaset för många. Det var en trevlig stund och de två timmarna gick snabbt, men det var alldeles lagom.

Åkte direkt därifrån in till stan för att handla present till barnens kusin A som som fyller 2 år nästa vecka och som vi ska på kalas för imorgon.

Nu ikväll har jag lagat mat och jag och Andreas har haft mysigt framför tv:n.
Jag testade att laga något nytt som jag verkligen rekomenderar. Det var Kyckling i tacosås och det var riktigt enkelt och gott! Kommer lagas fler gånger här hemma.



Kycklingfilé i tacosås
4port
4 kycklingfiléer
1 burk tacosås (mild hade jag)
1 burk färdig ostsås
Champinjoner
(Går även att ha cashewnötter, rödlök eller vad man nu vill)

Gör såhär:

Skär kycklingfiléerna i ganska stora bitar och lägg dem i en ugnsform.
Lägg i champinjonerna. 
Häll över tacosåsen och därefter ostsåsen.  
Sätt formen på en plåt och grädda på nedre falsen i ugnen i 225 grader cirka 20 minuter eller tills kycklingen är färdig. Ta upp en kycklingbit och skär över, köttet ska vara fast och vitt rakt igenom.

Servera med ris, pasta eller bara en sallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar