onsdag 11 maj 2011

Nya små husdjur

Det är inte ett husdjur som flyttat in till oss. Det är snarare ett helt gäng... med MYROR!
Dom kom för ett par veckor sedan, men vi fick några myrdosor som sattes ut och dom försvann...
Tills nu. Nu hittade vi dom i andra änden av köket, i diskmaskinen. Klart att dom trivs med allt det goa skräpet där. Satte igång diskmaskinen och förhoppningsvis drunknade några. Sen åkte jag direkt in till Anticimex för att hämta fler myrdosor, myrmedel och beställde även en sanering runt hela huset. Hoppas att dom hinner komma innan helgen. För jag tycker de är så otroligt äckliga och jag vill knappt sätta min fot i köket just nu. Kryper i hela kroppen på mig.
Tur att jag jobbar hela dagen imorgon och inte kommer att vara hemma och se dom. Förhoppningsvis hjälper dosorna lite så en hel del är borta tills jag är ledig på fredag...



Synd att myrorna inte är såhär söta och glada.
Hade varit lite roligare att ha dom som husdjur då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar