torsdag 15 oktober 2009

Host, host

Igår natt vaknade Casper med lite hosta igen. Ingen krupp som tur var, men andningsmasken fick han såklart. Efter en halvtimmes hostande somnade han och sov gott till morgonen. Han hostade inte speciellt mycket så han fick åka till dagis. De fick med sig masken så han kunde få en puff på dan. Sa att dom skulle ringa om det var så att han hostade mycket.
Det verkade gå bra för vid lunchtid hade dom inte ringt och hostan brukar inte vara så "farlig" på eftermiddagen.
Jag hade delad tur och var hemma på mina lediga timmar. Kände mig inte riktigt pigg, lite ont i halsen och tung i huvudet. Känns som början till förkylning. Så efter en varm dusch gick jag och la mig vid 12-tiden. Fick sova en halvtimme innan dagis ringde... Han hade börjat att hosta en del när dom var ute och vid middagen, så han fick inte i sig nån mat. De hade frågat om han ville gå och lägga sig och det ville han. Han hade somnat på 5 röda, sa dom. Så vi sa att jag skulle hämta dom efter dom sovit. Så jag fick glatt gå upp, med lätt huvudvärk efter att dom ringt och väckt mig så. Vid 14-tiden hämtade jag barnen och plockade sen upp mormor. Hon hade tidigare lovat att ta dom så jag kunde åka tillbaka och jobba kvällspasset. I och med att mormor och morfar har hund så vill vi ju inte att Casper är där i onödan när han är så hostig. Så de fick vara hemma hos oss. Tack mormor för hjälpen!

Inatt vaknade Clara vid 2-tiden och fick ligga jämte mig och Casper vaknade vid 4-tiden och även han fick lägga sig jämte mig. Kände att han var varm och jag tog tempen. Jodå 39graders feber. Så i med alvedon och sen somnade han snabbt igen. För mig tog det längre tid. Det blir ju lite trångt i sängen om man säger så.
Idag sov dom till 8 och är nu pigga och glada. Får väl se om han får mer feber sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar