tisdag 27 oktober 2009

Vardagslyx

Gårdagen gick lika fort som helgen gick. Min kompis Johanna och hennes lilla son kom på besök, på förmiddagen. Fikade och pratade lite. Trevligt!
På eftermiddagen jobbade jag medan Andreas och barnen var hemma.

Nått som har gått fort är även de timmarna jag har varit ledig nu. Jobbar delad tur idag och har haft 6 timmar för mig själv helt enkelt.
Jag har hunnit med en hel del, men ändå tagit det lugnt och njutit av att bara kunna sitta och titta på mina tv-program.
Jag åkte först och handlade lite och köpte mattor till barnens rum.
Väl hemma så plockade jag iordning i barnens rum och la ut de nya mattorna. Så jag hoppas att dom märker att dom nu har fått mattor att leka på.
Färgade sen håret på mig själv, gjorde ansiktsmask, målade naglarna, plockade iordning på undervåningen, torkade golven, tog in alla dyner från altanen, tvättade ett par tvättar och sist men inte minst så satt jag och tittade på tv! Jag tittade på mina inspelade program -Greys Anatomy och Simon och Thomas.
Har fått en del gjort, tagit det lugnt och njutit. Detta är vardagslyx mina vänner!
(men jag måste ju erkänna att jag har ont i ryggen och är supertrött... kanske skulle sovit en liten stund istället...hihi)

Men nu är det dags att åka tillbaka till jobbet...

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar