tisdag 6 oktober 2009

Maskulint? Nä tack!

Först tänker jag ge en stor PUSS Å KRAM till min kompis Anna som opererades och tog bort sin ena njure igår. Tyvärr kan jag ju inte vara där då hon bor i Stockholm, men jag önskar att jag kunde vara där. Tänkte på dig hela dan gumman! PUSS PUSS!

Ja, vad har vi gjort i helgen då? Mmm, kommer jag knappt ihåg för det var så lugnt. Jag och barnen var ute lite medan Andreas jobbade, var på en loppis i Furuby och plockade svamp med mormor. Det var väl en bra sammanfattning... mmm... Nä, men vi har bara varit hemma och inte gjort något speciellt helt enkelt.

Men igår "vettni"! Då var det Ikea som gällde. Min jobbarkompis Lotta nappade på mitt erbjudande och följde med. Vi åkte direkt efter mitt morgonpass vid 9:30. Gick runt och strosade lite och både hon & jag hittade många fina saker.
Jag hittade lite gardiner, ljus, jättefint stort fat, servis till Clara, lampskärm och självklart mina sängbord. Sängborden har jag för övrigt satt ihop och nu får jag vänta tills sambon behagar sätta upp dom.
Jag hittade lite turkosa saker som jag tänkte ha på nattduksbordet. Så jag visade Andreas och sa att han får välja mellan 4 ljuslyktor med turkosa ljus i eller en turkos vas meden liten blomma i, att ha på sin sida av sängborden. Han reste sig från soffan och muttrade att inget av det var speciellt maskulint=) Han får ljuslyktorna. Lite bättre än en vas med blomma i för hans del kanske=)
Han har tjatat om att det inte blir ett maskulint sovrum (han har tagit tycke för dessa orden sen vi gjorde om sovrummet) och jag säger att han får skylla sig själv. Han gick med på att måla. Men jag ska nog få det lite mer maskulint när han väl sätter upp sängborden. Det kommer ju lite mer svart in då iallafall=) Men jag har satt upp mina svarta gardiner och det gör det hela lite mer ombonat och mysigt, men ändå mer maskulint, tycker jag minsann.
Vad är det med män och maskulinitet? Kan det bara inte få vara FINT!?!
Fler bilder på sovrummet kommer för övrigt i helgen när det blivit helt färdigt.

I eftermiddags tog jag och barnen en promenad (barnen satt i vagnen och jag gick) bort till mormor. Där skulle vi träffa en som jag umgicks mycket med när vi var yngre och våra familjer träffades ofta. Nu har vi inte träffats på många, många år. Så hon, hennes snart 5 månaders dotter och hennes mamma kom till mormor och vi pratade och fikade. Det var mycket trevligt att träffas och se hennes lilla dotter. Hoppas på fler gånger.

Ikväll startar säsongen för Desperate Housewives och då tänker jag sitta där med gurka och dip. Mums!

Kram Tess

1 kommentar: