fredag 30 oktober 2009

Trots

Casper har börjat mer och mer att köra med:
-Men mamma/pappa sa att jag får det.
Han har kört mycket med det på dagis och speciellt vid maten.
Som tur är så tror dom inte på honom, annars hade han väl tydligen fått göra precis vad han vill här hemma. Så är dock inte fallet.
Och vid lunchen här hemma idag skulle han hålla tallriken jättelustigt i famnen och äta. Jag sa att man har tallriken på bordet när man äter.
-Men pappa sa att jag får det!
-Det tror jag inte att han säger.
-Jo!
-Men då ringer vi till pappa och frågar då.
-Nää, och så sätter han ner tallriken och diskussionen tar slut.
Tycker han börjar bli mer och mer trotsig. Och det kan man ju lugnt säga om den lilla damen oxå.

Denna veckan har jag varit borta fyra kvällar och det känns. Jag har jobbat tre av kvällarna och i onsdagskväll var jag iväg och träffade två gymnasiekompisar. Hade mycket trevligt förresten.
Och för 20min sen ringde bemanningen och frågade om jag ville jobba imorgon då det tydligen var lite kris. Jag sa absolut nej för det vill jag helt enkelt inte. Frivilligt går jag minsann inte in och jobbar 14 timmar en lördag.
Så ikväll ser jag fram emot att ha en lugn hemmakväll, äta potatisgratäng och kyckling och titta på Idol.

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar