fredag 2 oktober 2009

Låt inte armarna trilla av, snälla!

För några timmar sen tog jag helg. Jobbade bara morgon idag och hämtade barnen innan middag.

Igår efter jag hämtat barnen från dagis åkte jag, barnen och mormor in till samarkand för att köpa överdragsbyxor till barnen. Fanns inga på varken H&M eller Kappahl, men på Lindex hade dom. Varför ska det alltid finnas på sista stället man kollar. Speciellt när man har ett barn som helst av allt vill känna på varenda klädesplagg, tycker att alla rosa kläder är värsta* fina och som gärna vill känna och hälsa på varenda skyltdocka (tur att ingen arm åkte av iallafall). Sen en son som först tycker det är roligt men får man inte som man vill så tjurar man ihop.
De fick iallafall välja en varsin mössa oxå att köpa. Clara valde en rosa med en docka på och Casper valde en Spidermanmössa.
Sen var vi och provade lite vinterskor. Man vet aldrig när de kommer att behövas så det är lika bra att ha de hemma.
Det är så svårt att veta vad man ska klä på dom nu. Oftast är det ju vi föräldrar som vill ta på dom en massa saker så dom knappt kan röra sig. Men de springer ju omkring och fryser nog inte så mycket som man tror kanske.
Men nu är barnen lite mer rustad för det kalla vädret och det ännu kallare vädret som kommer.

*"Värsta" är för övrigt Claras nyupptäckta och väldigt populära ord. Det används till allt. Dom var värsta goda, dom var värsta fina, dom var värsta roliga, jag är värsta törstig, hungrig, mätt. Ja you name it och hon säger det till det mesta. Jag frågade henne var hon hade fått det från och hon sa att det var en kille på dagis som säger så. Mmm...

Ikväll kl 20:00 är man bänkad framför Tv:n igen. Det är såklart Idol och jag och Andreas ska äta lite potatisgratäng, kyckling och ädelostsås. Ska bli så mumsigt!
Jag har ju en stor favorit och det är ju självklart Erik. Han är ju bara så otroligt bra! Men det är faktiskt väldigt många bra denna omgången. Gillar även Jon, Calle och Erika väldigt mycket. Tove och Mariette är heller inte dåliga precis. Inte så svårt att lista ut vilka juryn väljer som wildcard heller. Ser verkligen fram emot att följa denna Idolsäsongen iallafall. Nu mer än nånsin. Nu är det ingen superpajas eller nån riktig dålig sångerska/sångare såsom t.ex. Johan Palm.
Jag kommer sitta bänkad framför tv:n varje fredagskväll med god mat eller snacks mellan 20:00-21:30 och fasen den som stör mig! Jag är barnfri och Andreas får ta hand om allt som eventuellt uppkommer under denna tiden.

Kan man längta såhär mycket till ett tv-program? hihi

Kram Tess

1 kommentar:

  1. Ja, du verkar onekligen såld på Idol, själv har jag inte tittat på det på flera år. Man hänger liksom med ändå när alla andra pratar om det och det står om det i tidningen varje dag ;) Fredagar är vår "hyra-film-dag" istället. Ha en fin helg! Kram Tanja

    SvaraRadera