söndag 5 september 2010

2:a försöket...

...att bli blond går sakta framåt. Jag har tagit det sakta då jag inte ville ta en riktigt blekning. Håret är lite ljusare än sist, men inte tillräckligt. Det är typ mörkblont. Men jag vågar inte färga det än på några dagar. Det kan ju säkert hända en del dåliga saker med håret om man färgar det för ofta kanske. Och nu har jag ju redan färgat 2 gånger på 6 dagar. Så jag ska vänta ett par dagar sen så ska jag göra det förhoppningsvis en gång till.
Hårfärgen är väl lite ojämn just nu. Lite ljusare upptill än nertill. Men det är ju tur att jag bara ska jobba och då spelar det inte så stor roll hur jag ser ut...hihi
Att man aldrig kan lära sig att man ska gå till frisören och göra sådana här tokiga saker.

Helgen har varit lugn. Andreas har från och till hållit på att installera värmepumpen som vi köpte i torsdags.
Och jag och barnen har städat deras rum, rensat och fixat deras garderober och sen har jag fixat lite annat ditten och datten.

Imorgon börjar jag jobba... efter att jag varit ledig i 8½ vecka... ojojoj hur ska detta gå? Jag smygstartade i och för sig lite då jag var på jobbet i onsdags och gjorde lite schema...
Känns lite småjobbigt att komma tillbaka efter så lång tid... Jag hade gärna varit hemma lika länge till...
...Men en positiv sak med det hela... jag får ju träffa och jobba med världens underbaraste jobbarkompisar!

Kram Tess

1 kommentar: