måndag 13 september 2010

Dagarna i punkt

Inget som hänt här hemma inte. Det har varit en otroligt lugn helg så det blir att jag skriver den i lite tråkig punktform.

Torsdag:
* Hade en heldagskonferans med jobbet på Annevik.
* Efter konferansen stannade vi som var sugna på att umgås ännu mer. Vi lekte, gjorde grillbuffè alá chefen och hade allmänt trevligt.

Fredag:
* Inget riktigt minne av vad som gjordes, men vi var inne i stan och handlade lite iallafall.
* Jag kom på vad vi oxå gjorde. Vi var ju faktiskt på Leo´s lekland och barnen lekte av sig lite. (tänk att jag kunde glömma en sådan rolig sak)

Lördag:
* Jag och Clara tillbringade en go eftermiddag tillsammans. Vi tittade på Barbiefilm, lekte lite på hennes rum med hennes Barbie, ritade, pratade, busade och gosade tillsammans. Det är inte ofta man bara har ett barn att ägna sig åt och att gosa med. Det var så underbart mysigt! [Kärlek]
* Andreas och Casper tillbringade mestadels av dagen med att vara hos farfar och sätta upp hans värmepump oxå. Casper tycker såklart det är kul att hjälpa till.

Söndag:
* Efter en lugn förmiddag så åkte jag och Clara in till stan och hämtade upp Martina. Vi köpte present och körde sen till lille Eltons 1-års kalas. Så eftermiddagen innebar ett trevligt kalas med kakor och tårta. Mumsigt!
* Casper och Andreas var hos farfar och fortsatte med värmepumpsarbetet.

Måndag:
* En lugn dag här hemma med lite småplockning för min del och lite småfix både inne och ute för Andreas del. Barnen har lekt både ute och inne och varit på bra humör hela dagen.

Nu ska jag försöka se om det eviga långa tjatet på barnen, om städningen av deras rum, lyckas. Ska se om dom lyssnar och plockar upp iallafall 5% av det som man snubblar över på golvet. Sen är det bad, kvällsmat och  läggdags som gäller. Önska mig lycka till när det gäller barnens lilla uppplockning.
(Andreas och grannen är för tillfället och fixar det sista med värmepumpen hos Andreas föräldrar)

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar