måndag 20 september 2010

[Småfix]

Oj, va dagarna går! Skriver kanske ofta så när man inte skrivit på några dagar, men det är ju så sant. Dagarna går och går och man önskar att det fanns mer tid.

Det verkar som att det inte blev mer än en "Endagarsfeber" för Claras del. Hon har varit som vanligt och pigg hela helgen. Skönt.

I helgen har det ju varit riktigt höstväder och vi har hållt oss i stort sett inomhus. Vi har gjort upp en lista och skrivit upp alla 22 små projekt som ska fixas. Men då man är hemmablind så har det varit svårt att sätta igång med sånt. Det har varit småsaker som spackla och måla på lite färg på alla småhål, skruva i några skruvar här och där och fixa några sladdar. Vi har endast lyckats stryka 8 av sakerna. Men många saker är "utegöra" såsom lite höstjobb i trädgården, organisera garaget. Så när vi får ytterliggare tid och man lyckas pricka in fint väder så kommer vi att kunna stryka ytterliggare 10 punkter.
Så alla punkter måste göras innan det bllir några nya projekt. Mitt projekt groventré/tvättstuga har ju tyvärr fått ligga på is tills detta är färdigt. Andreas har stoppat mig och jag har såklart inte velat erkänna att han har rätt. Så nu gäller det att snabba på om jag ska få börja med groventrén/tvättstugan nångång. Vilka planer jag har!

Inatt var en ganska tuff natt. Casper har hostat en hel del och många timmars sömn blev det inte för varken Caspers eller min del. Men på morgonen var han ändå pigg och då de bara skulle vara på dagis till 11:00 idag så kändes det helt okej att lämna honom trots att han varit vaken så mycket under natten.
Det hade gått bra på dagis oxå. Han hade varit pigg och inte hostat någonting.
Jag däremot... var skittrött hela förmiddagen och det kändes som man gick som en zombie.

Så efter lunchen sedan satte vi oss i soffan för lite vila. Jag lyckades slumra till några minuter. Så nu är jag mycket piggare iallafall. Barnen satt däremot som ljus och tittade på tv:n. De somnade minsann inte. Inte för att dom brukar sova på eftermiddagen, men just idag känns det som att dom behövde det. Dom var ju väldigt trötta efter middagen.
Men nu däremot... när klockan är 16:15 så är de väldigt trötta och jag försöker få Casper att som vanligt tagga ner och lägga sig och vila lite. Det tycker jag att han behöver, men det tycker ju självklart inte han. Får se om båda lyckas somna några minuter.

Om ett par timmar ska jag och min mamma iväg till min alltid lika gulliga jobbarkompis Lotta, på kryddparty. Mina kryddor har tagit slut här hemma så jag ser fram emot att kunna beställa mitt bl.a. älskade "Havsörtsalt", som för övrigt måste vara den bästa kryddan som finns...hihi

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar