torsdag 2 september 2010

Brunett vs Blond

Igårkväll gjorde jag ett försök till att bli blond. Jag har inte varit blond sen jag var liten. Och med liten menar jag kanske sen jag var 12 eller nått. Så jag gjorde ett försök. I och med att jag hade lite mörkbrunt hår så blev det inte så stor skillnad på mitt hår. Det blev endast en liten aning ljusare. Så ett nytt försök kommer att göras om ett par dagar igen. Känner jag sen att jag inte passar i blont så kommer jag för alltid förbli brunett. Men jag känner mig nyfiken på hur jag skulle se ut som blond. Jag menar absolut inte blekblondin nu, bara så ni vet. Så vi får se hur det blir när det nya försöket görs.

Igår var en hektiskt dag. Det var inte överdrivet mycket saker som hände men jag är inte van vid sådana dagar nu när man varit ledig så länge.
* Jag var på jobbet mellan 9-12.
* Åkte sen och handlade nya fodrade gummistövlar till barnen.
* Hämtade barnen från dagis vid 14:00
* Martina kom och hälsade på. Barnen fick paket. Clara fick en fin kofta, sovlinne och trosor och hårspännen. Casper fick en tröja med spindelmannen på, sovlinne och sovshorts och ett skärp med Blixten Mcqueen. Gjorde lite äppelpaj och fikade på.
* Sen åkte vi till samarkand och handlade hårfärg och fixade lite annat på H&M.
* Sen var det hem, fixa kvällsmat och få barnen i säng.
* Färgade håret.
* Sen var jag helt slut och satt nån timme framför tv:n innan jag sen gick och la mig.

Blir galen på min gördel (jag menar: "AndningsstopparenTillikaHalsbränneuppstötarenTillikaSkavaren") Den nya jag fick på återbesöket är så tajt så jag håller på att bli galen! Inte för att sen sitter tajt på magen. Där är det ingen fara, men ovaför skaver den in som bara den. Vad jag än lägger emellan så går den in i huden och skaver som bara den. Jag får stå ut och hoppas på att den töjs lite snart. Jobbigt är det!

Kram Tess 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar