fredag 17 september 2010

[Bara början...?]

Inatt vaknade en viss liten gumma och ville ha lite dricka. Hon var varm, feber 38,2. Hon somnade om efter en liten stund. Vaknade ett par gånger under natten, men somnade om efter hon druckit lite.
Så idag vabbade jag såklart. Skulle bara jobbat morgonen 2,5h. Jag var dock tvungen att åka in och fixa lite småsaker på jobbet och mormor var snäll och kom förbi efter sitt jobb så jag kunde åka in. Jag passade även på att handla lite snabbt. Så efter 1 timme var jag tillbaka och jag tackar min mamma för att hon snällt ställer upp. Köpte självklart en bukett blommor till henne oxå.

Så det har varit en lugn dag idag igen. Fast jag har faktiskt hunnit med lite dammning, dammsugning och torkning av golvet.
Clara har varit ganska pigg tycker jag, lite trött bara, och inte haft nån vidare feber på förmiddagen, men den har kommit tillbaka nu på eftermiddagen. Så i skrivandets stund ligger hon i soffan, med väldigt trötta ögon, och tittar på barnprogram.
Casper har fått nån sockerkick eller nått (utan att han fått nått socker) och jag försöker som vanligt lugna ner honom för att inte störa Clara. Han är i en väldigt hopp och studs period nu där han inte alls tänker utan är väldigt klumpig när han hoppar och leker.
När jag ringde dagis i morse sa dom att de nu har fått ett fall med vattkoppor. Så jag undrar om det kommer att komma snart här hemma oxå. Så Claras feber är kanske början på vattkoppor. Isåfall kommer dom väl de närmsta dagarna enligt "1177". Så det är bara att vänta och se hur det vidarutvecklar sig. Det kanske bara är början helt enkelt...

Jag hoppas att hon nu somnar en stund i soffan och att hon sedan blir lite piggare då vi har lovat Casper tacomys idag. Alvedonen ska väl verka tills dess.

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar