torsdag 16 september 2010

[Slappdagar]

Oj, oj, oj vilka lugna dagar.
Efter att jag hämtat barnen från dagis igår eftermidddag så gjorde jag en varsin "Banana split"´. Barnen åt upp den med glädje. Dom åt upp nästan allt. Dom åt upp glassen, grädden, chokladen och kolasåsen... alltså inte det nyttigaste i den... d.v.s. bananen...Hmmm...
Vi satte oss sen och tittade på Barbiefilmen tillsammans. Somnade lite i soffan gjorde vi oxå, alla tre. Riktigt skönt!

Idag har vi oxå bara slappat hela dagen. Jag har försökt att ta tag i städningen som inte gjorts på fleeeeeeera veckor. Men jag har inte haft det minsta lust till detta. Jag har istället satt mig i soffan, tittat på Mora Träsk med barnen och därmed fått lite gympa när vi dansat och gjort alla rörelser till dom.
På tal om Mora träsk så har inte barnen tittat på dvd:n på minst 1 år skulle jag tro. Men nu så ska Mora Träsk komma till Växjö den 2 oktober och jag tänkte att vi skulle gå dit och kolla på dom. Då får man väl en nostalgitripp då man själv sett dom och älskade dom när man var liten. Så det ska bli riktigt kul och barnen tycker oxå att det ska bli roligt nu efter dom har kollat på dvd:n igen.
Men jag tror nog att mamma ser fram emot det mer än barnen...hihi

Men åhhh vad jag behöver dessa lugna dagar känner jag. Jag känner mig lugn, glad och utvilad.



Såhär kan man ju önska att den jag gjorde såg ut...


...såhär blev en av dom...
...Men mmm va dott!!!



Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar