tisdag 7 september 2010

[Bara ett samtal bort... Eller?]

Jag håller på att bli alldeles galen
* Min gördel skaver, (för tillfället har jag lagt emellan strumpor som faktiskt funkar, men är obekvämt ändå)
* Det känns i magen/såret när man lyfter lite för tungt eller gör plötsliga rörelser
* Har tyvärr fått lite vätska i magen igen
* Jobbigt att man inte kan "lufta" magen när man är hemma själv. Har ju ingen hemma som kan hjälpa mig att sätta på gördeln igen.
* Det är inte det lättaste och bekvämaste att jobba med den

Men...
Jag får stå ut med det. Det är ju självvalt och det heter ju inte "vill man vara fin får man lida pin" för inget, eller hur?

En rolig sak Clara sa häromdagen:
Vi satt allihop vid matbordet då hon som vanligt pratade om att hon ville ha en lillasyster.
Vi förklarade snällt att det inte kommer att bli så men att när hon blir stor så kommer hon ju få en egen bebis att ta hand om. Hon är väldigt förstående och säger:
-Ahhh, när jag blir vuxen så ringer jag bara till nån och så säger jag att jag vill ha en bebis. Och så får jag ju det, en alldeles egen, eller hur?
Mmmm, det är ju precis så det går till. Vi sa bara ja och gick inte in på några andra onödiga detaljer.

Igår var första arbetsdagen på 8½ vecka... Det märktes på ett lustigt sätt. Jag har inte haft en ENDA finne under hela min ledighet. Brukar annars få en hop på hakan ibland. Men inte en enda på hela sommaren har uppkommit. Dagen innan jag skulle börja jobba kändes det på hakan att flera av dom där jäkla röda ömma prickarna var påväg. Enligt zonterapeuten så sitter "stresszonen" på hakan. Så kan dessa finnarna bero på stress tro?

Idag har jag bara jobbat morgonen och efter jag hämtat barnen så var det dags att åka hem och fixa lite lunch.
Snart ska vi köra till tandläkaren med barnen och nästan direkt därefter så är det dags för starten på Bamsegympan. Hoppas barnen tycker det är roligt.

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar