onsdag 19 augusti 2009

Ledsna barn

Idag är jag trött i huvudet... Mycket info då vi hade personalmöte och teammöte idag. Ska bli lite nya tider på jobbet, mycket prat hit och dit och nya scheman har gjorts. Blir inte bättre tider precis, men vad gör man. Bara att göra det bästa av situationen. Men så är det när kommunen ska spara pengar.
En sak är att vi ska testa och jobba till kl. 22:00 på kvällarna och jag kommer ju vara helt slut, då det är min vanliga "läggningstid" här hemma. Då kommer jag inte somna förrän närmare 23:00 och sen vaknar då barnen kanske 5:00-6:00 på morgonen och är superpigga. Det blir roliga dagar minsann (eller inte!)

Denna dag har det alltså varit jobb och möte, för att sedan hämta två trötta, hungriga och gnälliga barn.
Dom hade inte sovit, vilket dom kanske behövt i 40 min eller så. Men när vi kom hem så satte vi oss i soffan och kollade på "Mamma Mu"-filmen och åt lite lätt middag. efter 1½ timme var dom på bra humör igen och då var det dags att äta välling och lägga sig. Och somnade gjorde dom på 5 minuter.

Barnen har varit lite förvirrade när det gäller dagis och varit ledsna när jag lämnat dom. Casper har storgråtit, så mitt mammahjärta nästan brister och har jag har gråten i halsen.
Det är en ny avdelning och det är mycket nytt att ta in för dom.
Innan har jag hela tiden sagt att vi ska till dagis, men de har blivit lite förvirrade i och med att de går på en ny avdelning nu. De förknippar dagis, med den gamla avdelningen, Lille Skutt. De har inte blivit glada när vi ska gå till Kotten, som de går på nu. De tror ju vi ska till Lille Skutt när jag sagt dagis. Så nu får jag säga avdelningens namn eller att vi ska till förskolan istället. Små saker som man själv inte tänker på först. Det är lätt att barnen hakar upp sig på sådana saker och att bara ändra ord gör det hela mycket lättare.
Det är ju extra förvirrande för när jag börjar vid 7:00 så lämnar jag dom 6:30 på Lille Skutt, då de öppnar där. Börjar jag senare lämnar jag dom på Kotten. Och det tar väl ett tag att komma in i detta. De går ju så lustiga tider oxå och ingen vecka är den andra lik.

Nu är klockan bara 20:47 och jag är redan supertrött. Så det dröjer inte länge förrän jag somnar. Måste ju ladda upp mig för morgondagens 13,5 timmars pass.
Önskar jag hade haft ett "vanligt" 8-15 jobb istället. Men hur lätt är det att hitta?

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar