måndag 10 augusti 2009

Sömnlöshet

Vilken natt...

Vaknade vid kvart i 3 inatt och såg att Casper låg jämte mig. Har abslolut inget minne av att jag hört honom när han la sig. Jag som brukar vakna av minsta lilla, när han tänder sånglampan i sitt rum mitt i natten och absolut när han öppnar den knakande och gnisslande dörren till sitt rum. Men inte inatt tydligen.
Jag var klarvaken vid 02:45 och låg och vred och vände mig länge. Försökte slappna av, men hur lätt är det när man tänker: Slappna av nu så jag kan somna, tänk på annat... Lättare sagt än gjort. Åh va Casper andades högt helt plötsligt! Då kunde jag inte sova för det. Kom in på tankar om morgondagen, om jobb, om barnens nya avdelning, kläder, inredning m.m.
Försökte att inte titta på klockan, men sen kunde jag inte låta bli. Den visade 03:59. Jaha... bara 3 timmar tills jag är på jobbet...
Klockan visade 04:23... jaha om 1 timme ringer Andreas klocka...
Klockan blev 04:48... nu börjar jag gäspa och bli lite trött. Är det nån ide att somna? Andreas klocka ringer ju om en halvtimme...
Jag somnade inte så jag har varit vaken sen 02:45 med andra ord. Men jag sov ju iallafall 4½ timme innan dess:)
Känner inte att jag varit trött innan idag utan tröttheten börjar jag att känna av nu. Så sätter jag mig ner nu så kommer jag med all säkerhet att somna. Så jag får väl ta och plocka lite, tvätta och göra vad som helst som gör att jag slipper sätta mig ner. Så när Andreas kommer hem så kommer jag att sätta mig ner och slumra en stund i soffan medan barnen äter välling. Längtar!

Jag hade ju en liten mjukstart efter semestern och jobbade bara 3 timmar på morgonen idag. Mormor var barnvakt för idag skulle barnen skoladas in på den nya avdelningen "Kotten". Så mormor gick dit med barnen vid 9:30 och jag kom dit vid 10:30. De ville självklart inte gå när det var dags, men vi gick hem till mormor en stund och då gick det genast bättre att gå därifrån.
Hos mormor åt vi lite middag och tittade på lite film. Åkte hem lagom till åskvädret kom.

Jag håller på att försöka övertala Andreas att stanna till på Ikea, på hemvägen från jobbet idag. Jag har hittat en bokhylla <--- (klicka) som jag vill ha i den blivande läshörnan. Men jag vill då ha den i svart. Så vi får se om jag lyckas eller inte idag...

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar