lördag 15 augusti 2009

Första biobesöket

Igår blev vi sugna på att grilla och det har inte blivit så många grillkvällar för vår del i år faktiskt. Men det är ju alltid supergott med grillat. så vi skickade SMS till Tony, Anna och Jonathan och frågade om dom ville komma och grilla hos oss. Det ville dom gärna, så vid 17-tiden blev det grillning. det var riktigt mumsigt. Och trevligt var det oxå. Barnen lekte och busade av sig lite oxå.

I förmiddags blev jag sugen på att åka och titta på lite barnkläder i barnbutiken MYLLA som ligger i Ingelstad. De säljer märket VILLERVALLA och jag tycker det är så fina kläder. När barnen fyllde år fick Clara en klänning och ett par leggings och Casper fick två tröjor därifrån och jag kände att jag ville ha lite fler sådana färgglada kläder. Så jag tog med mig Casper och medan jag tittade på allt fint och hade svårt att välja så satt Casper snällt och ritade. Självklart blev det att jag köpte lite. Var lite utplockat i storlekarna nu när det var rea så till Casper hittade jag bara en tröja till honom. Till Clara hittade jag däremot en kortärmad klänning, en långärmad klänning och ett par leggings. Så jag är nöjd!

Sedan åkte vi hem och lagade lite mat och sedan var det dags att bege sig in till stan för barnens första biobesök. Så vi köpte våra obligatoriska popcorn och läsk och tittade på Nicke Nyfiken -Apa på rymmen.
Det var skönt att gå på en barnfilm och utan att behöva säga schhhhh till barnen. Det gjorde ju ingenting att de pratade lite, för det var barn som pratade och skrattade under hela filmen. Men det var inget som störde.
Barnen tyckte att det var roligt och var uppspelta. De var duktiga och ordentliga och tyckte om filmen. Det var bara ett litet utbrott från Caspers sida och det var när filmen slutade. Han blev sååå ledsen att den var slut och grät och ville absolut inte åka hem. Men han var dock inte den enda i biosalongen som var ledsen över detta.
Så det lär bli fler biobesök med barnen när det kommer någon bra film för dom. Nu vet man ju att det går bra och dom är duktiga.

Nu ska jag och Andreas äta lite kyckling och popatissallad ifrån igår och fortsätta med "Sex and the city" boxen.

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar