söndag 9 augusti 2009

Paketöppningar och kalas!

Helgen har bestått av födelsedagsfirande.
I fredags när barnen vaknade låg vi först och mös en liten stund. Sedan fick de ligga kvar medan jag och Andreas gick in i klädkammaren där vi lagt deras presenter. De fick först ett varsitt stort paket med det som de önskat sig mest. Clara önskade sig en docka med napp och det fick hon. Hon riktigt tjöt av förtjusning och gick upp i falsett när hon såg vad det var. Casper önskade sig en grävmaskin och en lastbil med en stor grävmaskin fick han. De blev super nöjda och hade nog nöjt sig med det. Men de hade fler paket att öppna och dom fick resten.
Så av oss fick Casper (förutom ovanstående sak), sopbil, "Fånga ballongerna-spel, cd-saga -Byggare Bob, pärlor & stämplar.
Clara fick (förutom dockan) häst och vagn med barbiedocka, dockkläder, "In i stallet"-spel, cd-saga -Hitta Nemo & pärlor.
När dom kom ner efter presentöppningen lekte dom med alla ballonger, som jag och Andreas satt och blåste kvällen innan tills man blev alldeles snurrig i huvudet. Andreas åkte och köpte färska frallor och vi åt frukost.
Barnen fick välja middag och båda sa McDonalds... Hade ju ätit en massa skräpmat på semestern men okej för denna gången. Så vi åkte in och åt middag på McDonalds. Sen badade vi i poolen hemma, bakade bullar och brownies och vi gjorde helt enkelt det barnen ville göra hela dan.

I går hade vi kalas för släkten. Vi gjorde det enkelt för oss och bjöd på smörgåstårta. Sedan på tårta och gårdagens bakade kakor.
De fick många fina presenter!
Clara: dockvagn, väska, kläder, legobuss, DVD -"Alla vi barn i Bullerbyn", dockkläder, halsband, bokmärken & såpbubbleset.

Casper: Flygplatsstation, kläder, legosopbil, stor legoplatta, DVD -"Rasmus på luffen", teleskopslastare, truck & såpbubbleset.

Allt gick smidigt och vädret var ju toppen så alla kusinerna var mycket ute och lekte och busade.


Fredagens paketöppnande

Clara försöker blåsa ut ljuset

Casper hann redan blåsa ut sitt ljus innan vi hann ta kortet

Såhär blev tårtorna jag gjorde.

Bilderna är beställda från tradera och de var enkla att bara lägga på och spritsa lite grädde runt. Blev mycket nöjd med dom!
Jag visade barnen olika bilder på tradera innan jag beställde och de fick själva välja vilket motiv de ville ha. Clara valde denna prinsessan och Casper såklart Blixten Mcqueen och bärgarn.

Imorgon är det dags för jobb igen.... jag hade mer än gärna varit ledig några veckor till. Dessa 5 veckor har gått så otroligt snabbt och jag tycker knappt vi hargjort någonting mer än denna sista veckan...

Idag har vi bara tagit det lugnt och lekt med alla nya leksaker, spelat spel, lekt utomhus. Resten av dagen kommer gå i samma lugna tecken och jag ska bara förbereda mig mentalt för att imorgon kunna återvända till jobbet med glatt humör. Men jag börjar med en morgontur på 3 timmar så jag tror nog det funkar.

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar