måndag 17 augusti 2009

Mellan passen

Jag har jobbat mitt första pass för dagen. 3 timmar är väl ganska lagom, eller hur? Men jag har dock ett jobbpass på 6,5 timmar kvar idag.
Andreas är ledig idag och jag köpte hem några frallor, som vi åt till frukost när jag kom hem. Nu är barnen och leker på övervåningen och jag sitter här och tar det lugnt för stunden.

Min tanke idag var att jag skulle träna inte ett utan två pass idag, men så blev alltså inte fallet. Andreas tyckte att jag skulle vara hemma med honom och barnen istället. Det vill jag självklart gärna, men det hade varit skönt att träna medan man kan. Barnen har börjat på dagis igen, hösten närmar sig och därmed kommer sjukdomarna. Så det gäller egentligen att passa på, för sen blir det inte lätt att träna när barnen blir sjuka.
Det är inte så roligt att jobba dessa delade pass, men det som faktiskt är skönt med dom är att när barnen är på dagis, så kan man ha lite egentid. För min del innebär det oftast shopping och träning. Men jag har tänkt på att jag ska beställa en tid till ansiktsbehandling ganska snart. Så man kan njuta ännu mer. Mmm, kanske dags att göra det innan sjukdomarna kommer som sagt.

Klockan 15:00 är det dags att infinna sig på jobbet igen så nu ska jag ta och fixa lite innan dess...

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar