tisdag 25 augusti 2009

Dödsångest!

Gårdagen var jag ledig och lilla mormor var här, med mig och barnen, på en trevlig middag. Lite bus med barnen innan hon gick vidare hemåt.
Jag tog tag i barnens garberober och rensade ut lite kläder. Jag tycker inte att dom har så mycket kläder, men oj va fullt det är i garberoben ändå... mmm...
Började med att rensa deras leksaker oxå. Lättare sagt än gjort med dessa barn. Saker dom inte lekt med eller tittat på, på flera månader upptäcktes plötsligt. Så jag fick slänga lite i smyg. Hann inte med allt så resten får göras på nästa lediga dag, d.v.s imorgon.

Idag har jag delad tur, så ett tre timmars pass är avklarat. Meningen var att jag skulle träna, men känner inte att jag vågar det. Skulle träna Body Pump men har riktigt ont i min handled och i vissa rörelser har jag liksom ingen kraft i den. Och att då ha skivstången uppe och handleden plötsligt viker sig... Nej tack. Skulle inte vilja få den rakt i huvudet när handen tappar kraften=)

I många år har jag skjutit upp det och jag tror nog att det var minst 3-4 år sedan jag var där. Men efter många om och men så tog jag tag i det idag. Jag ringde samtalet och riktigt skakade. Skakar bara jag tänker på det...
Det dröjer två veckor innan jag ska dit och jag har en sån dödsångest och vet inte hur jag ska klara det faktiskt.... Allvarligt alltså!
Men nu är det gjort... Jag har beställt tid till tandläkaren!!!
För många är det säkert en bagatellgrej, men för mig är det ren dödsångest! Det är ju två veckor till och jag kan ju komma att ångra mig och avbeställa tiden, men jag ska försöka att fixa det. Jag måste...


Kram Tess

2 kommentarer:

  1. DU ÄR JÄTTEDUKTIG!!!!!!!! KOMMER ATT GÅ BRA, JAG LOVAR!!!!

    SvaraRadera
  2. Glömde ju skriva att det var från mej, Lotta...hihi

    SvaraRadera