tisdag 11 augusti 2009

Komplimang?

Dagen har varit såhär: Lämnat barnen för en heldag på det nya dagiset, jobbade 3 timmar, shoppade lite på stan, tränade spinning, shoppade lite till, köpte med mig lunch, jobbade 6 timmar och nu har jag kommit hem.
Shoppandet blir ju alltid mer än man tänkt sig. Hade tänkt att jag bara skulle köpa några kalsonger och trosor till barnen (behövs nu när dom för det mesta är utan blöja), och sen min ansiktstvätt och ny kajal. Som sagt blev det lite mer... Jag hittade fina ögonskuggor (som jag i och för sig sällan använder), 2 par jeans, en myströja och ett ljusfat. Men själv tycker jag att alla mina köp var bra!

Hade en vikarie på jobbet, som jag inte träffat innan eftersom jag haft semester, och vi satt och pratade lite. Pratade om hur länge jag hade jobbat och jag svarade sen 2002. Hon tänkte efter lite och frågade när jag tog sudenten. 2002 sa jag. Hon tänkte lite till och frågade förvånat hur gammal jag var egenligen.
- 26...
-Vaaa! Du ser ju så mycket yngre ut!!!
Nu är frågan... Är det egentligen en komplimang? Vid vissa tillfällen kanske, men inte alltid. Inte när det gäller jobbet iallfall.
Vet själv när det ibland kommer hantverkare till jobbet. Man märker ofta att dom vill vända sig till någon äldre person. Man ska väl ändå inte behöva säga:
- Du, jag är faktiskt 26 år även om du kanske tar mig för en 19-årig vikarie och har jobbat på detta stället i 5 år och vet hur allt går till, så du kan prata med mig!

Nu har det ju inte varit så farligt att man behövt säga så precis =) Som tur är=)
Men jag tror nog jag väljer att ta det som en komplimang iallafall...

En annan sak jag och vikarien kom in på var min semester och jag nämnde att jag, min sambo och barnen har haft det bra m.m.
Hon frågade ännu mer förvånat hur många barn jag hade.
- Två.
- Åh, hur gamla är dom?
- Dom blev 3 år i fredags.
Som så många andra gör när man säger så, så måste dom tänka efter och säger efter 10 sekunders tänkande.
- Tvillingar?
- Japp, svarar jag alltid.
- Va kul!
- Ahh...

Tvillingar? och Va kul! säger dom alltid, det slår aldrig fel=)

Imorgon är jag ledig och jag får se vad jag och barnen hittar på. Jag har en del tråkiga saker såsom tvätt att ta igen, så lite sånt måste iallafall göras.

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar