lördag 1 augusti 2009

Speta och aj, aj i foten

Imorgon styr vi kosan mot Öland och det ska bli så skönt!

I eftermiddags lämnade jag över barnen till mormor och morfar,som hade dom i några timmar. Jag och Andreas var hemma och packade, plockade iordning, dammsög och jag slog även in alla deras paket.
Vi kommer ju hem på torsdagen och jag känner att jag ville ha det städat när vi kommer hem. Jag har ingen lust att städa på fredagen när barnen fyller. Det är deras dag och då ska det minsann inte städas.
Så jag hoppas att det bara behövs en snabb dammsugning innan kalaset, som är på lördag.
För en gång skull är jag inte ute i sista minuten. Jag har redan handlat allt till kalaset, beställt smörgåstårtor, städat och fixat alla paket.
Nu ska jag bara slappna av och njuta av den lilla semestern som är kvar.

I förmiddags när vi var ute fick Clara en 1cm stor speta under foten. Den bröts av när vi skulle dra ut den och för att få bort allt var vi tvungna att skära upp lite. Åh va hon grät stackarn. Hon fick välja plåster och ingen fick röra hennes fot. Hon har inte ens gått på den på hela dan utan gått på hälen.
Ikväll när vi skulle rengöra såret såg vi att det minsann var nog en liten bit kvar iallafall. Hon fick nästan panik när vi försökte få bort den och sen skulle rengöra såret. Hon grät och skrek och om folk hade hört henne så hade dom undrat far fasen som pågick. Och jag tyckte så synd om henne när man satt där och försökte trösta henne och hålla henne lugn. Vilket dåligt samvete man får även om man vet att det var nödvändigt.

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar