tisdag 26 januari 2010

Ansiktszonterapi=fascinerande

Ännu en skön & lugn ledig dag. Ett av mina nyårslöften var ju att ta det lugnt och sitta lite mer på mitt arsle rent ut sagt. Idag har jag faktiskt suttit i soffan och tittat på både Days of Our Lives och på Oprah. Det var längesen kan jag säga. Jag fattar inte vad jag gör egentligen. Jag bara springer omkring och gör ingenting. Ibland (läs oftast) är det en sån dag att man inte suttit ner nånting och på kvällen när barnen lagt sig så tänker man efter och kommer fram till att det enda man hunnit med under dagen är att laga mat och diska... Var har jag gjort de andra 9-10 timmarna av vår vakna tid? Jo, egentligen ingenting mer än att få ont i ryggen och att bli allmänt trött. Hade kunnat sitta och ta det lugnt i många timmar och ändå fått samma saker gjorda. 
Så trots att jag faktiskt suttit framför tv:n i 2 timmar idag och barnen har lekt superbra så har jag hunnit med att tvätta 4 tvättar och allt jobb det innebär. 

Igår hade jag delad tur och jag passade på att vara uppbokad under de 6 timmar jag hade rast.
Vid 10:00 var jag hos sjukgymnasten för ryggen. Den var fortfarande inte riktigt rätt och hon förklarade att muskeln ovanför var så spänd och inte van att vara tillrätta så den går tillbaka av sig själv helt enkelt. Så vi ska jobba med detta, göra träningsprogram och övningar tillsammans och jag ska gå dit vid flera tillfällen så vi ska jobba upp det här. Hon var jättebra och jag hoppas att detta hjälper nu. För nu är jag så otroligt trött på min rygg.
Efter det åkte jag och köpte en spikmatta innan det var dags att åka till All About You göra frans -och brynfärgning, ansiktszonterapi och få make-up rådgivning. 
Först var det frans-och brynfärgning och det var ju inget konstigt med det.
Men ansiktszonterapin var otroligt häftigt att gå på faktiskt. Hon gick igenom punkter på ansiktet och kunde se exakt var jag hade för problem i kroppen. Vi hade inte samtalat något innan om problem.
Hon kände någonting vid hakan och sa att jag hade problem med äggstockarna.
Ehh, jaa det har jag ju. Det är ju därför jag hade svårt att få barn p.g.a. det och det visste hon genom at känna på en punkt i hakan! Läskigt.
Sen kände hon även någonting i kinden och sa att jag var väldigt stressad för där var en stor "knöl".
-Ja, det kan man väl absolut inte förneka när halsbrännan kommer på kvällarna ibland för man är så stressad.
Sen kom hon till en annan punkt vid pannan/ögonbrynet eller nått sånt. Där "såg" hon att jag var orolig och känslig.
-Oja!
På näsbenet kände hon att jag hade problem med ryggen och att det började långt ner och gick uppåt vid ryggraden.
-Asså så träffsäkert!
Hon jobbade lite extra på det området och när hon höll på med näsbenet så kändes det hur det på nått lustigt sätt värmdes upp i ryggen.
Hela denna ansiktszonterapin var så otroligt fascinerande och jag fattar bara inte hur hon kan känna det, även om hon förklarade var de olika nerverna i ansiktet låg.
Jag tycker det var helt otroligt iallafall.

Iallafall så var det sedan Make-up rådgivning och den kunde jag väl varit utan. Hon gjorde det ju inte speciellt bra, men, men...

Efteråt åkte jag ner till stan för att vänta ut de 2½ timmarna tills jag började jobba igen. Jag passade på att gå till en drop-in och klippa mig. Det var lång väntetid, men jag satt där och väntade iallafall. Jag blev iallafall nöjd med klippningen.
Påväg till bilen så hann jag in på Gina Tricot och köpte ett par tröjor, innan det var dags att återvänta till jobbet.
Det kändes skönt att pyssla om sig själv lite.

Nu kom Andreas tillbaka från mina föräldrar där han varit och fixat med deras Internet, så nu ska han jobba lite framför datorn och jag tror att jag ska sätta mig framför tv:n en stund och sedan testa spikmattan.

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar